Gå til innhold

Overreagerer jeg på dette? ang. barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3,5 sluttet med bleie når hun var 2 år. Idag kom hun hjem med bleie på. Hun hadde blitt våt når hun var ute så hadde skiftet alt, men hadde ikke flere truser så hun sa selv når hun kom hjem at hun hadde fått bleie på. Ble hentet av bestemoren sin idag, og hun hadde ikke merket at hun hadde hatt bleie før de kom hjem.

Synes virkelig ikke noe om å ta bleie på en jente som har vært bleiefri i 1,5 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 3,5 sluttet med bleie når hun var 2 år. Idag kom hun hjem med bleie på. Hun hadde blitt våt når hun var ute så hadde skiftet alt, men hadde ikke flere truser så hun sa selv når hun kom hjem at hun hadde fått bleie på. Ble hentet av bestemoren sin idag, og hun hadde ikke merket at hun hadde hatt bleie før de kom hjem.

Synes virkelig ikke noe om å ta bleie på en jente som har vært bleiefri i 1,5 år?

Kanskje du skal sørge for å sende med henne nok reserveklær da? Hva skulle de gjort da? Latt henne gå uten truse? Jeg synes det var en nødløsning pga manglende reserveklær medsendt av mor, så den får dere dele støyten på.

Skrevet

men leser du hva du skriver... hun var tom for tørre og rene truser sa du. Er det ikke bedre de tar på en bleie enn å la hun gå uten,

De kunne kanskje si fra til den som hentet.

Skrevet

Tror jeg selv ville valgt å la jenta gå uten truse framfor å ta på bleie, men jeg ser at andre kan ta et annet valg i situasjonen. Synes dette er en liten sak. Sørg for mer skifteklær, så dukker ikke situasjonen opp igjen.

Skrevet

Det som ikke er greit er at jenta di ikke har truse i byttekassen sin! Du må skjerpe deg!

Hva syns du barnehagen skulle gjort? Latt henne gå uten truse?

Skrevet

Gjør det noe å gå uten truse da? Hun kunne vel hatt på strømpebukse/stilongs uten truse under? Dessuten så har de vel låneklær i bhg?

Jeg er enig med hi i at dette hørtes rart ut.

Skrevet

Men det er ikke godt å gå uten truse i strømpebuksa, lånetruser? æsj.. da heller en ren bleie.

Når de satte på bleien hadde de det sikkert kjempe gøy, med lek og moro. hun og densom skifta på henne.

Men sørg for å nok klær i barnehagen du.

Skrevet

Jeg synes heller de kunne latt henne gått uten truse ja. Eller så kunne de ringt og sagt at hun var tom for truser. La 4 truser i hylla på mandag så skjønner ikke at hun var tom for truser.

I det minste gitt beskjed at hun hadde truse på når hun ble hentet!

HI

Skrevet

Synes jenta di at det gjorde noe å gå med bleie? Hvis ikke så er det overhode ikke noe å henge seg opp i. å gå uten truse rett i strømpebuksa er ikke noe behagelig.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Høres unektelig litt snålt ut. Hun kunne sikkert fint gått uten truse. Heller det enn å sette på henne bleie.

Skrevet

Hehe, jeg regner da med at låneklærne er vasket. Men har aldri vært i situasjonen at barna har kommet hjem i lånetruser, så jeg vet ikke hvordan det er med trusene... :)

Men det har skjedd at eldste jenta har gått uten truse under ullstilongsen. Dette har hun aldri sagt noe negativt om, så jeg regner med at det ikke er ubehagelig. :)

Sikkert ikke noen krise, det med bleien, men det høres rart ut, synes jeg da.

Skrevet

Ja det er noe å klage på. Man tar ikke bleie på barn som har sluttet, enten de har sluttet for 2år siden, eller 2mnd siden! Er de tom for truser får de gå uten truser, verre er det ikke.

Men du børr være ydmyk i forhold til at din datter ikke hadde ekstra truse i barnehagen, det er ditt ansvar å passe på når de trenges påfyll.

Mvh

Pedagogisk leder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...