Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Oppdaga for fem uker siden at jeg var blitt gravid til tross for bruk av prevensjon. Mannen min og jeg har nettopp fått et barn som var 3,5 mnd. når vi fant ut at jeg var gravid på ny. Valget var lett samtidig som det var vanskelig. Vi var ikke klare for et nytt barn. Ikke hadde vi økonomi eller plass til et barn til heller. Livet er ikke alltid så rettferdig. Vet ikke hvor jeg ville med innlegget, måtte bare få sagt det for har ingen andre enn mannen å snakke med om det
Lille blomsten Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Sikkert godt å få luftet tankene litt! Føler med deg om å kunne trenge det å få luftet tankene litt til andre enn mannen, så syns ikke det var så dumt jeg! Håper alt går bra med deg selvom du ikke syns valget var lett tross for at dere syns det var det rette! Forståelig at det var vanskelig! Skriver under på den; "Livet er ikke alltid så rettferdig"
Bustehue Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Skjønner at det er trist. Jeg var så "heldig" at jeg slapp å velge, mistet barnet før jeg visste at jeg var gravid. Det hadde blitt et tøft valg, selv om jeg vet med meg selv at jeg måtte ha valgt bort barnet. Jeg var likevel utrolig lei meg for at jeg mistet. Merkelig følelse å være så lei seg for å ha mistet et barn, samtidig som jeg var litt lettet over at jeg slapp å ta valget. Det er et år siden nå, og jeg tenker ikke på det lenger. Men SA er også noe som er lettere å snakke med andre om. Abort er et tema som er vanskelig å snakke om. Så jeg skjønner godt at du vil snakke om det her Klem til deg
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Takk for hyggelige svar Var redd for å få masse dritt tilbake siden jeg hadde valgt abort
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Hva er egentlig vitsen med alle disse innlegga om abort?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Forstår ikke helt hva setningen "livet er ikke alltid rettferdig" hadde i denne sammenhengen å gjøre? Den eneste dette er urettferdig for er vel det lille barnet som ikke fikk leve fordi foreldrene prioriterte plass og økonomi fremfor sitt eget barn, beklager, ingen sympati.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Forstår behovet ditt for å fortelle. Og jeg gir deg min sympati. Det er nok sårt. Jeg har aldri tatt abort, og håper jeg aldri kommer i den situasjonen selv. Tror ikke jeg gjør det, pga alderen min(kommer nok snart i overgangsalderen ) Men jeg har mistet i SA, og faktisk tror jeg det på en merkelig måte går an å sammenligne følelsene det gir. Jeg har støttet andre med lignende tanker som du har hatt og har, både gjennom jobb og privat. Jeg liker ikke helt provosert abort selv(men det er for meg og mitt liv det gjelder), men kan forstå at andre føler det er eneste alternativ. Jeg har jo ikke vært der at jeg har måttet ta det valget selv. Så lenge man gjør det innen alle lovlige frister, så fatter jeg ikke hva andre skal ha å si på det. De kan ikke finne på å klage på deg og hva du har valgt for deg og din familie. De bør da heller klage på lovverket fastsatt av staten, utfra vurderinger gjort for å sikre kvinners helse på alle måter. Og barns helse, faktisk. Jeg vet fra jobb at dette er et hardt valg for mange. Du er IKKE den eneste som føler livssituasjonen krasjer om der kommer et barn til. Og jeg VET det er hardt valg. Jeg syns faktisk du er ganske så tøff, som har stått for dine tanker om hva som er best nå. For du har tenkt på din familie under ett, og ikke bare dine følelser her og nå. For jeg tenker at de følelsene kanskje sa "få barnet". Så tenker man lenger..... Hva blir da hverdagen for mine barn som nå er her? Hvordan blir livet for oss alle? Må vi endre mye? Er svaret at dette blir altomveltende og muligens ødeleggende, så er det faktisk helt forståelig, det dere har valgt(jeg regner med du ikke valgte helt alene her). Dette vil gå bedre følelsesmessig, enn du kanskje nå tror og føler Ikke bry deg med de som svarer med syke og negative svar, HI. Du har gjort det du måtte, og trenger ikke stå til rette for noen. Sånn er det bare. Håper du har det bra Og jobb for å ha det bra, for det fortjener barnet/barna du har
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Ingen her har svart noen syke svar. Men heller litt sykt å fortelle om en abort når man vet svært mange er sterkt i mot og man kan forvente like mye dritt som trøst. Hvorfor da legge ut en tråd om det? Og attpåtil på en side som er linket opp mot gravidsiden der graviditet er et mirakel og prøvere som ikke blir gravide.
Musemorbr / Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Regner med du har vært her inne lenge nok til å forvente svar i alle kategorier. Noen støtter, andre fordømmer. Å skrive her inne om det vekker fort anti abort bevegelsen, som det er en del av her, og da skal angeren hamres inn med kjeft og formaninger, enten du vil lese eller ikke. Derfor skal ikke jeg skrive noe som helst om hva jeg synes, annet enn at jeg kondolerer og ønsker deg lykke til. Håper du slipper å slite med det i fremtiden, som så mange gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå