Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Er det noen her inne som har skilt seg og vært gift under 1 år? Det er 2 stk i min omgangskrets som dette skjer med nå, men er det bare jeg som mener at du umulig kan ha jobbet skikkelig med forholdet hvis du skiller deg etter så kort tid? Jeg hadde nesten fått dårlig samvittighet ovenfor de som ga gaver i bryllupet jeg, og jeg vet at det var foreldre som betalte begge disse bryllupene..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Er det noen her inne som har skilt seg og vært gift under 1 år? Det er 2 stk i min omgangskrets som dette skjer med nå, men er det bare jeg som mener at du umulig kan ha jobbet skikkelig med forholdet hvis du skiller deg etter så kort tid? Jeg hadde nesten fått dårlig samvittighet ovenfor de som ga gaver i bryllupet jeg, og jeg vet at det var foreldre som betalte begge disse bryllupene.. Vi gjorde det (men betalte heldigvis bryllupet selv) og jeg hadde dårlig samvittighet overfor dem som ga gaver. Problemet er kanskje ikke at man ikke har jobbet med forholdet, men at man ikke burde giftet seg i utgangspunktet. Når jeg ser tilbake nå, så ser jeg jeg at jeg allerede på bryllupsdagen visste at det ikke ville holde, men det var vel kanskje et forsøk på å få det til å funke. Litt det samme som når folk får barn for å redde forholde. Spes lurt er det vel ikke, men kanskje menneskelig, jeg vet ikke...
Gjest yrild Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Tror vel heller at det muligens var forhold der de ikke burde giftet seg? Min beste venninne giftet seg og skilte seg på et halvt år. Det siste jeg og andre tenkte på var nok gavene. Det alle tenkte på var å være der for henne :-) Hennes foreldre stilte opp masse og har aldri gitt uttrykk for at pengene var bortkastet.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Men hvor lenge har de vært sammen da? Det kan jo være at disse problemene har vart veldig lenge da. Noen mennesker gifter seg jo nærmest i desperasjon, fordi de tror at det skal redde forholdet. Andre får barn av samme grunn. Sjeldent en god ide, men sånn er det nå.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Men hvor lenge har de vært sammen da? Det kan jo være at disse problemene har vart veldig lenge da. Noen mennesker gifter seg jo nærmest i desperasjon, fordi de tror at det skal redde forholdet. Andre får barn av samme grunn. Sjeldent en god ide, men sånn er det nå. Begge disse parene har vært sammen i 5-6 år, og har barn på 2 og 3 år.. Så da var vel kanskje bryllupet av ren desperasjon for å redde forholdet kanskje.. At det å gifte seg skal forandre ett forhold til mer positivt hvis det ikke er bra allerede, kan ikke jeg skjønne.. men men.. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Men hvor lenge har de vært sammen da? Det kan jo være at disse problemene har vart veldig lenge da. Noen mennesker gifter seg jo nærmest i desperasjon, fordi de tror at det skal redde forholdet. Andre får barn av samme grunn. Sjeldent en god ide, men sånn er det nå. Begge disse parene har vært sammen i 5-6 år, og har barn på 2 og 3 år.. Så da var vel kanskje bryllupet av ren desperasjon for å redde forholdet kanskje.. At det å gifte seg skal forandre ett forhold til mer positivt hvis det ikke er bra allerede, kan ikke jeg skjønne.. men men.. HI
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Er det noen her inne som har skilt seg og vært gift under 1 år? Det er 2 stk i min omgangskrets som dette skjer med nå, men er det bare jeg som mener at du umulig kan ha jobbet skikkelig med forholdet hvis du skiller deg etter så kort tid? Jeg hadde nesten fått dårlig samvittighet ovenfor de som ga gaver i bryllupet jeg, og jeg vet at det var foreldre som betalte begge disse bryllupene.. Jepp, man må sikkert holde sammen for enhver pris fordi man har fått gaver og penger. Ellers er man forpliktet til å levere dem tilbake
AdrenaLine Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Hehe, noen jeg kjenner skilte seg etter to uker. Hun hadde vært utro lenge og han visste det. Likevel giftet de seg. Og hun beholdt alle gavene... Ingen fikk takkekort.
☆☆☆ Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Jeg tenker at det ikke kan ha vært en lett avgjørelse, og at å tenke på gavene bare er smålig. En kan ikke dømme andre uten alle fakta. At skilsmisseprosenten er for høy betyr ikke at det er akkurat disse parene som ikke har jobbet nok for forholdet. Det kan like godt være par som skiller seg av kjedsomhet etter 10-15 år...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Jeg kjenner ikke mindre enn tre par som hadde tatt ut skilsmisse innen ett år etter bryllupet. Jeg var forlover for hun ene. De flytta fra hverandre måned etter bryllupet, 2 uker etter at de kom hjem fra bryllupsreisen. Jeg brukte jo litt penger på gave, men har ikke ofret det en tanke før akkurat nå
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Jeg tenker bare det har blitt litt for lettvint å skille seg.. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå