Gå til innhold

Samme som småtroll0-1 Barnehagedilemmaet

Anbefalte innlegg

Skrevet

FØR jeg fikk barn tenkte jeg fØlgende: Barn har godt av barnehage, det er ikke noe betenkelig med å la babyer på 10 mnd begynne i barnehage

ETTER at jeg fikk barn tenker jeg fØlgende: Hvordan i alle dager skal jeg klare å etterlate ungen i barnehagen fra hun er 13 mnd.

Vi har Økonomi til at en av oss er hjemme i ett år til. MEN, jeg slites mellom "lojaliteten" til jobben, og det jeg egentlig kunne tenke meg, som er å være hjemme ett år til. Jeg tØr egentlig ikke spØrre jobben om ett år til i permisjon, og jeg syns også det er kjempeskummelt å slutte i jobben "bare" for å være hjemme i ett år til.

Det er ikke drØmmejobben, jeg har lang vei til og fra jobb, og jeg trives hjemme med ungen. Samtidig vil ett år til i perm kanskje "bremse" karrieren....Jeg har kanskje ikke baller til å si opp/be om ett år til med perm...Selv om jeg egntlig har utrolig lyst....

Er det mange her inne som står i samme dilemma? Som har mulighet, men kanksje ikke tØr å velge å være hjemme ett år til? Argumentasjon for å velge å være hjemme vs jobbe? Argumentasjon for barnehage fra 13 mnd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Du har krav på 1 års ulønnet perm så det er ikke noe å grue seg for. Du trenger verken å slutte eller å ha dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Ingen mulighet for å jobbe redusert? da kan du ha barnet litt i bhg og litt hjemme med deg, en mellomting :)

Skrevet

Jeg sleit også litt med den der. Men siden dette er første barnet og jeg ikke aner hvor mange fler vi evt får eller ikke får, valgte jeg å bli hjemme til han er over 1,5 år.

Storkoser meg hjemme, og ser på det som "viktigere" å være hjemme med han enn å forte meg tilbake på jobb. Dette er jo en tid man aldri får igjen! :)

Skrevet

Takk for svar damer. Det er en veldig viktig jobb å være hjemme med snuppa ja. Jeg vet heller ikke hvor mange barn vi får (har planer om to), og dette er jo en utrolig verdifull tid. Selv er jeg jo fra en generasjon der de fleste ungene ikke begynte i barnehage før de var mye eldre (født i 1980), og jeg gikk selv kun i barnehage noen dager i uka fra 3 års alder. Det var trygt og godt, selv om jeg ikke husker mye av det selv.

Jeg må vel bare kvinne meg opp og be om ett år til (ser at andre sier jeg har krav på det, dette må jeg sjekke opp altså).

Skrevet

Alle har krav på et år ulønnet permisjon etter endt vanlig permisjon! :) Så det kan sjefen din ikke si noe på...

Bare hopp i det og bli ferdig med det, så kan du senke skuldrene og bare kose deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...