Gå til innhold

Sjefen min vil ikke tilrettelegge for meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei meg og frustrert....

Jeg har vært sykemeldt siden uke 6 pga kvalme og bekkeløsing og er nå i uke 17. Jeg har hele tiden hatt et ønske om å snakke med sjefen om mulige oppgaver jeg kan gjøre på jobben.

Jeg jobber som sykepleier på en travel sengepost, og jeg vet at jeg ikke kan jobbe like effektivt som før. MEN jeg vet at det er mye annet jeg kan gjøre, ikke fulle dager vel og merke, men kanskje noen timer i uka i det minste.

Sjefen min er lite intr. i min situasjon og han har aldri tid til å prate når jeg ringer. Og et møte får han ikke til. Nå har NAV etterlyst oppfølgingssamtale-papirer og sjefen har fått kniven på strupen. Jeg fikk en kopi av dette brevet og ser at han har fått en frist til å kalle meg inn til samtale.Men nå har han fått utsettelse av NAV og trenger ikke gjøre noe på 9 uker..

Så her om dagen sender han meg en sms(!!!!) og spør: kommer du tilbake eller ikke når sykemeldinga di går ut"?

Jeg svarer at jeg gjerne kommer opp for en samtale og at jeg ønsker å komme tilbake under tilrettelagte forhold.

Men han sier da at jeg kan komme tilbake fullt og prøve meg fram, og etter det kjenne på kroppen hvor mye jeg orker.

Eller jeg kan jobbe på en annen avdeling, hvor det er lettere med tilrettelegging som han sa....

Jeg sa at jeg ønsket en samtale fortest mulig, slik at jeg kunne prøve å jobbe litt mens jeg var fullt sykemeldt, nettopp for å ha muligheten til å ting i mitt tempo. Og at jeg kunne justere min sykemelding etter det, når jeg hadde fått prøvd meg litt og funnet en rytme som passet.

MEN han hadde ikke tid før i midten av mars. Og ingen andre kunne han sette inn for å hjelpe meg heller.

Så nå er jeg sykemeldt fram til møtet med sjefen er over og vi har kommet opp med en plan.

Jeg føler meg såå lite verdsatt. Er det virkelig for mye å be om? alt jeg trenger er å snakke om hvilken oppgaver jeg kan gjøre istedet for de vanlige oppgavene. Alt jeg trenger er litt oppfølging og forståelse.

Jeg har jobbet her i mange år i 100% stilling og har mange gode kollegaer og alltid hatt en godt forhold til tidligere sjefer.Men denne sjefen er ny, så han kjenner meg ikke personlig og ser nok på meg som "mye arbeid" og tenker det er bedre om jeg holder meg hjemme på sofaen.

Motivasjonen min til å jobbe er der fortsatt...selvom jeg synes dette er utrolig sårt.

Så nå sitter jeg her,med videre sykemelding, i påvente av å få et møte og få kommet litt tilbake på jobb...

Jeg har ikke noe lyst til å bare dra på jobb og på egenhånd finne min plass og mine oppgaver, uten denne samtalen først..

Arrrrgh, for en håpløs sjef!!!!!!

Oj, dette ble langt.

Takk for at du leste alt sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har faktisk krav på tilrettelegging hvis mulig. Kanskje sjefen din ikke vet om at det kan søkes på tilskudd fra nav for tilrettelegging? Kontakt din tillitsvalgte og få hjelp. :)

Skrevet

Jeg forstår at du ønsker å gjøre dette på din måte, men sjefen din er jo ikke helt vrang heller. Du har jo blitt tilbudt en viss grad av tirettelegging ved at du kan jobbe på en annen avdeling. Jeg tror heller ikke du kan begynne å jobbe litt for å se hva du klarer mens du er sykmeldt. Man kunne det tidligere men de reglene tror jeg er endret.

Det gode er at midten av mars er bare en uke frem i tid. Vi får håpe dere finner en god løsning da.

Skrevet

gud, for en sjef. trodde det ikke var lov å holde på sånn?

jeg ville bare dratt på jobb jeg, nå som du er sykemeldt. og gjør det som passer deg...ingen som kan nekte deg det!

Skrevet

Det er ikke tilrettelegging når han sier i en bi-setning at jeg kanskje kunne få bedre tlrettelegging på en annen post, han kunne høre rundt. Han vet jo ikke hva som plager meg engang, han har aldri spurt om hva jeg kan eller ikke kan gjøre. Og det å begynne å jobbe et nytt sted med nye mennesker midt i graviditeten er ikke noe jeg ønsker..

Og legen min mente jeg kunne være sykemeldt,være på jobb og legge en plan og se hvor mye bekkenet mitt tålte, og så justere sykemeldingen etter det.

Jeg vet det finnes ordninger med svangerskapspenger, gradert sykemelding osv, og det er nettopp dette jeg ønsket å snakke med sjefen min om. ..

Det finnes mange muligheter, men alt blir så vanskelig når jeg ikke får SNAKKET med ham..

..arrgh!;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...