Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Er gravid i uke 5,når si det til foreldrene våres?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Tror jeg fortalte det i uke 13 eller 14? Husker ikke helt, men det var rundt der
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Du kan vel fortelle når som helst, men vil anbefale å gjøre det før fødselen.
Leelo Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Du kan vel fortelle når som helst, men vil anbefale å gjøre det før fødselen. Må le litt (godhjertet) av denne....
Leelo Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Men for å svare på spm ditt, så velger du det selv. Da faren for SA er størst før uke 12, er det mange som venter, men om du er av den som hadde ønsket støtte hvis noe hadde skjedd(håper for all del ikke det), så ville jeg fortalt det tidligere. Andre må fortelle det tidligere pga dårlig form ol. Jeg måtte fortelle det veldig tidlig første gang fordi jeg ble dårlig hos mine foreldre, og andre gang fortalte vi ca uke 12 pga formen min. Hadde liten mage, så ville egentlig vente til ul, men men. Det er uansett opp til dere:)
MortenO Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Det finnes ingen regel for hverken det ene eller andre i denne sammenheng. Det får bli opp til hver enkelt og dens situasjons å avgjøre når man skal gå ut offentlig. Mange tviholder til 3mnd. For vår første unge passet det fint med 1,5mnd for da var det julaften. Andre graviditet ble annonsert rett etter den ble konstatert på badet med blå stripe. Jobben fikk vel beskjed etter en måneds tid. Her er det kun en ting som gjelder og det er ens egen magefølelse! Lykke til og gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 De første to gangene annonserte vi det rundt uke 12. Nå er jeg i uke 8 i morgen, og skal på UL. Hvis vi får se et lite hjerte som banker da, kommer jeg nok til å si fra på jobb, siden en permisjon for meg vil bety ganske store problemer som må løses så tidlig som mulig. Jeg har egentlig ikke lyst til å si noe til familie og venner før vi kan fortelle det til barna våre, og det syntes jeg er litt tidlig nå. Skulle helst ventet til etter duo-test (jeg er "gammel" mamma), men så tålmodig vet jeg ikke om jeg er :-) Gratulerer uansett!
:) liris Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Når dere vil Vi måte si det ganske tidlig, for jeg var i så elendig form og sykemeldt og greier.. litt vanskelig å lyve på seg noe da. De vet jo oxo at det er en viss sjangse for at det kan gå galt, så det kan jo evt. påpekes at de ikke trenger å spre ordet.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Hadde en ma som jeg ikke tok med verdighet for å si det på den måten første gang jeg var gravid. Så neste graviditet viste mamma om nesten før jeg hadde vaska fingrene for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå