Gå til innhold

Har det så vanskelig :'( trenger litt oppmuntring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært innlagt på sykehuset nesten sammenhengende i over en måned nå og det er så vondt for jeg skulle så mye heller vært hjemme hos min ett år gamle sønn som jeg er alene med.

Jeg har fått en hodepine sykdom som heter clusterhodepine som er en helt forferdelig smertefull sykdom..

Det følger med så vanvittig mye ekstra bekymringer :'( nå har jeg begynt å blogge om det også da.. Tenkte kanskje jeg kunne linke til bloggen min her så dere kan lese litt om sykehushverdagen til et "clusterhode" som savner sønnen sin..

cluster.blogg.no

Virker som jeg er en skikkelig sympatisyk kjerring sikkert ;p men hva skal man gjøre da? :P det er liksom så tungt..

Og man kan liksom ikke snakke så mye med de man kjenner om dette heller for det blir en så tung last for dem..

Da er resultatet så lett at man støter dem lengre unna seg.. :(

Og man MÅÅÅ liksom bare snakke med noen!! Hvis ikke blir man helt gal!!

Jaja..

Mange klemmer til dere alle iallefall ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan klarer du å blogge om du har så vondt i hodet?

Skrevet

Huff, jeg har sett clusteranfall på nært hold ved flere anledninger og det er forferdelig å se på :( ikke mye trøst å få, men sympati og empati skal du få i rikt monn. Det er jævlig når det står på! Har du hatt diagnosen (og symptomene) lenge?

Skrevet

Hvordan klarer du å blogge om du har så vondt i hodet?

Cluster er hodepine i anfall. De har ulik varighet, men man kan ha fine perioder i mellom. Noen har anfall flere ganger i dagen, som HI, andre kan ha 1 anfall måneden, eller i året, og dermed fungere på jobb... Man har ikke disse anfallene som konstant, selv om man kan oppleve at det ene avløser det andre også i perioder.

Det tar ikke så lang tid å skrive en tekst, og kanskje har hun måtte ta pauser i mellom også, pga anfall... Anbefaler deg å lese litt om cluster, før du stiller et så tåpelig spørsmål.

Skrevet

Uff, stakkars deg! Håper de finner et godt forebyggende alternativ for deg slik at du kommer deg litt!

Trøste- og oppmuntringsvibber sendes til deg :)

Skrevet

Ja det er jo ikke sånn at jeg har smertene hele tiden.. Jeg har ca 4 anfall om dagen nå og de varer alt fra 20 minutter til 3 timer.

Smertene er så intense at sykdommen har fått tilnavnet selvmordshodepine.. Og det er ikke uten grunn.. :/

Legene er fortsatt ikke helt 100% sikre på diagnosen ennå heller men det er det de kaller det de også. Den eneste grunnen til at de ikke har fastslått diagnosen er at jeg er jente (det er vanligvis menn som får denne sykdommen) men de sier jo at det mest nærliggende å tro det er det. Og jeg får jo behandling for den sykdommen.. Som virker til å funke..

Samtidig har jeg bare hatt det i en måned. Vet at folk pleier å måtte ha flere tilbakevendene anfallsperioder før de fastslår diagnosen..

Håper uansett at de finner ut noe mer snart så jeg kan få kommet meg hjem til gutten min..

Det er så tungt å være borte fra han.

Og det blir jo ikke noe bedre av alle bekymringene som følger med heller..

Blir så redd for at jeg ikke skal klare hverdagen og ikke skal klare å a meg skikkelig av lillegutt i fremtiden.. Det er jo ganske invalidiserende i allefall under anfallsperiodene.. :/

Men jeg får trøste meg med at det vanligvis er bra lenge i mellom anfallsclusterene ;)

Takk for gode ord <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...