Gå til innhold

Varsel om mulig saksgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått brev fra barnefarens advokat, der de ber meg om å svare innen 2 uker. På fam.kontoret sa de at jeg like godt kunne svare selv uten å involvere advokat fra min side enda, men jeg vet ikke riktig..noen her inne som har erfaring med å svare advokaten selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått brev fra barnefarens advokat, der de ber meg om å svare innen 2 uker. På fam.kontoret sa de at jeg like godt kunne svare selv uten å involvere advokat fra min side enda, men jeg vet ikke riktig..noen her inne som har erfaring med å svare advokaten selv?

Har ingen erfaring, men jeg ville valgt å la en advokat svare på et brev fra en advokat. Jeg hadde ikke svart selv.

Skrevet

Er i samme situasjon som deg, og fikk også beskjed av familievernkontoret at jeg trengte ikke advokat tiltross for at brevet oppfordret meg til å ta kontakt med en.

Jeg valgte å involvere advokat, hvorav hovedgrunnen er alle mine ubesvarte spørsmål. Har nå pratet med advokaten, og skuldrene er ikke lenger oppunder ørene.

Så selv om du ikke trenger en, vil jeg anbefale deg å snakke med en.

Lykke til!

Skrevet

Ble så jeg ringte advokaten for å høre, men valgte å svare selv. Fikk litt hetta da jeg fikk brevet men fam.kontoret og advokaten fikk roa skuldrene mine og. Hvis det blir nå mer ut av saken skal jeg ta kontakt igjen selvfølgelig.

Skrevet

En advokat er liksom bare den andre partens assistent :) Ikke noe en advokat kan gjøre av seg selv i å bestemme noe som helst.

Bare svar selv, du :) Og husk å hele tiden vri ALT til barnets beste :) Altså begrunn alt du skriver med hvorfor det er barnets beste :)

Skrevet

Svaret selv men lurer på om jeg kommer til å få en form for tilbakemeliding fra advokaten..noen som vet?

BF har bedd om ny mekling, jeg tok det som et tegn på at advokaten hans anbefalte han det...men ifølge BF vil han ha mekling nå siden advokaten var bortreist og ikke kunne gå videre med saken akkurat nå. Men han "lovte meg" at jeg skulle få høre mer senere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...