Gå til innhold

litt ukeforvirret her.. heh


lovelyme

Anbefalte innlegg

Ifølge terminkalkulatoren er jeg 11+4, men er jeg da i uke 11 eller 12 uke? Og når går man egentlig over i 2 trimester? er det når man er 12+6 eller 13+6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er 11 uker, men 4dager inn i uke 12 tror jeg.. :P Andre trimester er vel fra uke 12.

 

 

Like forvirret jeg og.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at uke-tallet man sier er antall fullgåtte uker, og så plusser man på dagene i tillegg. Jeg er 14+3 i dag. Har da gått 14 fulle uker og 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er 11 fullgåtte uker og 4 dager, altså inne i 12 uke. 2 tri begynner 12+0, altså 12 fullgåtte uker... så vidt jeg forstår da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, lurer litt ifht når man skal lese om barnets utvikling, hvilken uke man kan se på.. og når har man passert den usikre perioden er det 12+0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er 11uker og 4dager, ville jeg lest for uke 11. Så når du har passert 12uker, så leser du for uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du går først over i andre trimester når du er ferdig med uke 12. Det står inne på profilen din, hvis du klikker på mors uke 12..( den teksten som beskriver uken ) så helt nederst står det at denne uken er den siste uken i 1. trimester.

 

så når det står du er nå 13 uker, da kan man gå over i 2. trim. ihvertfal ifølge det som står på bim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå ble jeg skikkelig forvirret jeg også.. :S for på babyverden så står det Gratulere du har nå nådd en milepæl i svangerskapet! Kansje vi burde spøre jordmødrene.. hmm.. tror jeg skal gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser nå at du allerede har spurt om dette på jordmor forummet.. så da får vi håpe at dem svarer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg også usikker på!! jeg vil så gjerne si at jeg er i 12. uke nå, men vet jo at det egentlig er 11+5. Har moderert meg, og sagt hver søndag (ukebytte), at "nå går jeg inn i x.-te uke..." (Altså, tolvte uke ved sist skifte nå ;) høres veldig mye bedre og tryggere ut å alltid ligge en uke på forskudd, hihi =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+0 i dag, og sier at jeg går inn i uke 13... Og det er vel ene og alene pga at jeg føler jeg har offentliggjort dette litt vel tidlig (altså bare litt over en uke siden.. :P). Føler meg liksom litt "mer" gravid om jeg sier i uke 13.. og magen begynner å synes.

 

I de forrige svangerskapene gjorde jeg det ikke sånn, da skulle "lure" til meg noen uker.

Rare rare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...