Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Har en del sykdommer i familien og lurer på om jeg kan få tidlig UL?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Det kommer selvfølgelig litt ann på hvordan type sykdommer det er snakk om. Men min erfaring er at det er vanskelig å få tidlig ul. Jeg derimot betalte 1000 kr, og var på tidlig ul når jeg var 11 uker på vei. Det var verdt eneste krone! Ikke bare fordi jeg fikk bekreftet at alt var ok, men fordi jeg endelig kunne slappe av litt, og være helt sikker på at det var liv der. Utrolig hvor mye man skal måtte bekymre seg. Men snakk med legen din, er det typiske sykdommer som kan ramme barnet i magen, så får du nok en ul. Men det er ikke alt dem kan se så tidlig da. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Om du eller far er bærer av arvelige sykdommer og du er veldig engstelig kan du nok få det, men det kommer veldig an på kapasiteten der du bor. På steder med veldig liten kapasitet er de mye strengere på dette enn på steder med med kapasitet. Her jeg bor er det ikke noe problem, jeg ringte selv til en av gynekologene på gule sider og spurte om han hadde kapasitet til å undersøke meg jeg og det var ikke noe problem. Fikk en skikkelig sjekk i uke 10 og i uke 13, betalte 50 kr for å få med ul-bilde av den lille.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Jeg bare spør legen min om å få henvisning til gyno så får jeg det med en gang.Forrige gang fikk jeg faktisk time på dagen.Si at du vil ta livmorhalsprøve eller rett og slett lurer på om du har mistet.Er bare å være litt``lur``når du er hos legen. Jeg hadde nok bare dratt til privatklinikk,da får du jo time med en gang..
super_s Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Kommer vel litt ann på hva slags sykdommer det er. Jeg har arvelig sykdom selv, så jeg får ekstra med oppfølging og masse UL gjennom svangerskap. (Noe godt kommer ut av det på ha risikosvangerskap).
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 En del hjertefeil og ryggmargsbrokk,tre med ryggmargsbrokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå