Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Har jeg mulighet til å få pass til barnet mitt selv om far ikke skriver under? Tror ikke han befinner seg i landet lenger og har ikke hatt kontakt med han på flere år.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Ja, det har du. Det kan ta litt lenger tid bare. De må forsøke å kontakte far, men får de ikke det, så får du passet til slutt. Husker ikke helt hvor lang tid ekstra du bør påregne, men det vet kanskje politiet
Camelot Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Høres ut som du burde hatt foreldreansvaret alene hvis han ikke er tilgjengelig. Har dere ikke hatt kontakt på flere år så må det da være mulig for deg å få det hele ansvaret. Men pass får du nok uansett tilslutt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Ja det kan du. Men du må først prøve å finne far. Send et rekommandert brev til siste kjente adresse. Dersom han ikke svarer, vil du kunne legge fram dette som dokumentasjon i en evt. passøknad
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Jeg tror at det er 6 månedes frist for far å svare, men det kan hende jeg tar veldig feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå