Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har alltid likt dette navnet. Og har alltid bare visst om én med det... så ser jeg det ligger på 13. plass over mest brukte i Norge?? Det er virkelig ikke brukt mye her i denne delen av Norge som jeg bor. Hva synes dere om navnet?
Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Jeg tror navnet fikk en oppsving etter Vilde i Hotel Cæsar. Jeg var heller ikke klar over at det lå så høyt opp, og sjøl om jeg bare veit om ei så var jeg klar over at det var/er relativt mye brukt rundt om... Syns det er fint navn. Kan hende det er en del brukt i den delen av landet du bor og, bare at du ikke har hørt det... Er sånn med mange navn egentlig. Man kjenner jo ikke alle som bor i sin del av landet og det trenger ikke være mer enn kanskje 10 stk, så utgjør de likevel en stor prosent.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Ja, det kan jo være, det er jo drøssevis jeg ikke kjenner her selvfølgelig Jeg har bare aldri verken hørt det i butikken, barnehagene, på jobben e.l. men kun på hun ene jeg kjente fra jeg var lita jente. Det er et flott navn som jeg synes kan passe sammen med Niklas. Niklas & Vilde. Men favorittnavnet er Cornelia. Kan dette gå sammen med Niklas, selv om jeg har valgt K i Niklas og C i Cornelia? Jeg håper noen ser dette og kan komme med ærlige meninger, da jeg elsker navnet, men er i tvil om det kan gå med navnet jeg allerede har gitt sønnen min. Med vennlig hilsen -HI-
Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Cornelia er mitt favorittnavn. Og det er en type navn som passer sammen med så og si alle typer navn, Syns Niklas og Cornelia er kjempefint sammen jeg. Cornelia er jo verdens fineste jentenavn da.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Ja, det er helskjønt. Men likevel kult og sterkt. Jeg ser at Niklas & Kornelia står bedre sammen, men Cornelia med K blir et helt annet navn for meg. Med C blir det "mykere" og finere, i mine øyne ihvertfall da. Selv om det er uttalen som betyr noe. Takk for tilbakemelding, og jeg håper på at enda flere har noen meninger -HI-
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Syns Niklas og Cornelia passer fint sammen, og Niklas og Vilde. Vurderer selv Vilde til jenta i magen
LØVEN1 Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Vilde er et nydelig navn som vi tenker på til den lille jenta i magen som er på vei. Selv har jeg et navn som har ligget på navnetoppen i "alle" år, men har ikke vært plaget av det. Værre om du velger Emma eller en av dem som er helt på 1 plass, da risikerer du 3 i klassen med samme navn, men so what, man finner ut av det også uten større drama;) Lykke til med navnevalget!
Aprilripsen Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Jenta mi på 17 mnd heter Vilde, ganske enkelt fordi jeg plutselig falt helt for det navnet da jeg blei gravid 1. gangen. Fra før hadde jeg bare hørt om ei som hette det, så jeg visste heller ikke at det var så vanlig.... Nå skal lillebror hete Emil (det bestemte vi oss for allerede da vi venta Vilde, før vi visste at vi fikk jente da) og det blir ikke gjort om på selv om jeg i etterkant har finni ut at det, irriterende nok, ligger helt øverst på navnetoppen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå