Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Jeg jobber noe som vikar og har noe dagpenger. Nav skal gi meg beregning ut i fra mine beste måneder. Derfor vil jeg vente så lenge som mulig, fordi jeg har fått mer jobb i det siste. Når er "siste frist" ? Jeg er helt avhengig av pengene, er alenemor. Takk for svar om noen gidder!
førskolelæreren Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Hvis du går inn på www.nav.no vil du finne all informasjon om frist og andre ting
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Jeg klarer ikke å finne noen frist der... hi
Ugress Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Kan sendes inn etter uke 26. Er ingen frist, går kun utover deg om du drøyer med å sende den inn. De har lang behandlingstid så om du vil ha pengene dine til rett tid bør du søke så fort du har passert uke 26.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Men hva med inntekts-og skatteopplysningen? De sa de ville ha alt samlet. da får jeg jo ikke med meg det jeg har jobbet nå/skal jobbe, og vil få et lavere snitt. Jeg taper altså penger .
Ugress Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Du kan jo vente og ta sjansen på at du får pengene til rett tid. Men om du leverer sent risikerer du å gå uten penger ei stund. Om du ikke har en arb giver som forskutterer? Da vil du få pengene når du går ut i perm.
Ugress Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 Ser det nå, jeg leste ikke HI godt nok før jeg svarte Jeg vet bare av egen erfaring at nav kan være trege. Enten må du ta sjansen på at nav behandler søknaden raskt, eller søke tidligere å få mindre penger.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Selv om du søker først når du går ut i perm får du jo de pengene du skal ha. Det er vel bare det at du kanskje må vente før saken er ferdig behandlet. Gjør det som passer best for deg, og ha litt penger i bakhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå