Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Vi har en to uker gammel baby i hus, og storebror er straks tre år. Storebror er veldig opptatt av baby, spør etter henne hele tiden, vil gjerne hjelpe til med å stelle osv. Han er også flink til å være forsiktig, gjentar mange ganger "bare kose, ikke ta hardt".. osv... Dette har han virkelig fått med seg... Han er aldri sint mot baby.. .Jeg har tenkt "oj, dette har jammen gått bra".. Men, nå lurer jeg.. I dag har jeg vært alene med han og baby for første gang, og da har han plutselig vært litt annerledes. Han har klaget endel over vondt i magen... uten at han har virket smertepåvirket i det hele tatt.. Han har vært veldig på søken etter trøst og krabber tett inntil meg når han sitter på fanget. I tillegg har han vært opptatt av å snakke om at han er liten, at han ikke rekker opp til tingat han ikke får til osv.. ved kveldsstellet i dag ville han at jeg skulle stelle han på stellebordet! i dag har jeg stort sett fulgt han i det han har bedt om. jeg har tatt han på fanget, blås og nusset på magen og sagt huff da osv.. lot han også ligge på stellebordet.... på en side synes jeg d ville være for galt å avvise disse ropene etter nærhet og bekreftelse, på en annen side er det kanskje dumt å gi han for mye oppmerksomhet på det.. bedre å fokusere på at han er stor gutt kanskje...(som han nekter på:-) hva tenker dere som har erfaring m sjalusi?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Det høres jo veldig ut som en reaksjon på babyen som har kommet. Kansje han snart kan ha godt av alenetid med mammaen sin? Har du mulighet å ta han med på noe uten at babyen blir med?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Ja, jeg tenker jo det... men, er så usikker på¨hvordan jeg skal håndtere det... .Flere som har tanker? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå