Gå til innhold

Noen tannleger her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bro oppi munnen, 3 tenner på samme bro. Men det kommer så vond lukt ut av broen :/ Broen er ikke helt tett med tannkjøttet, så det spytter som siver igjenom lukter pyton. Sånn at folk rygger av ånden min.

Jeg skyller med corsodyl, SB12, den sterke grønne nycodent. SB12 tyggis og drops hele dagen.

Men 1 min etter skylling, kommer det vondt lukt frem igjen. :(

Jeg er så lei meg, har fått sosial angst av ånden min.

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke tannlege, men jobber på tannlegekontor.

Bestill deg en time hos tannlegen som gjorde det evt. hos tannpleier om de har det på samme kontor. Du har tydeligvis bakterier der som du ikke klarer å få bort selv. Du må sikkert bare ha en skikkelig rens. Så kan det sikkert være lurt å bruke mellomromsbørster. Siden du har bro, å ikke kommer mellom tennene, så kan du sikkert pusse med disse børstene der du kommer til ved broen.

Kjempebra at du skyller! Men når det har gått litt tid å det ikke blir bedre, så må du ringe tannlegen. Corsodyl skal du heller ikke bruke over lengere rid da den misfarger tennene. Men ring tannlegen, de kan hjelpe deg :)

Har du noe vondt forresten?

Skrevet

Jeg er ikke tannlege, men jobber på tannlegekontor.

Bestill deg en time hos tannlegen som gjorde det evt. hos tannpleier om de har det på samme kontor. Du har tydeligvis bakterier der som du ikke klarer å få bort selv. Du må sikkert bare ha en skikkelig rens. Så kan det sikkert være lurt å bruke mellomromsbørster. Siden du har bro, å ikke kommer mellom tennene, så kan du sikkert pusse med disse børstene der du kommer til ved broen.

Kjempebra at du skyller! Men når det har gått litt tid å det ikke blir bedre, så må du ringe tannlegen. Corsodyl skal du heller ikke bruke over lengere rid da den misfarger tennene. Men ring tannlegen, de kan hjelpe deg :)

Har du noe vondt forresten?

Takk for svar :)

Nei, ikke noe vondt. Broen min er tett, kommer ikke mellom tennene med en liten børste. de 3 tennene sitter støpt i hverandre. Har hatt broen i 14 år. Hvis jer trykke på med tunga, så siver det vondt lukt ut. Jeg skyller, og mer vondt lukt etter et min. Bli gal :(

Skrevet

Mente ikke mellom tennene, men kanskje du kommer under ved hengeleddet (den tanna som ikke har noe feste)?

Men uansett, nå virker det jo som om det er en betennelse der. Så dra til tannlegen å få tatt et bilde du.

Skrevet

Er jo ikke meningen du skal ha det sånn, har du i det hele tatt vært hos tannlege og tatt opp problematikken?

Har selv en mamma med en kronisk sykdom i munnen og hun er jevnlig til rens hos tannlege for å forhindre betennelser, kanskje en type rens er noe for deg?

Eller så må jo noe gjøres med broen. Vil tro det er bedre å mangle tre tenner enn å lukte vondt? Kanskje kan broen fikses, eller i verste fall byttes ut.

Kom deg til tannlegen kjære deg, du må jo kunne få hjelp der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...