Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Er så enig med Hanne Nabintu Herland.Så mye veike foreldre som ikke tør å sette grenser.Man skal være en tydelig autoritetsperson, men også være kjærlig og rettferdig.Endelig en dame som tør å si dette høyt. Snakket med en professor i pedagogikk som var helt fortvilet over dagens demokratiske oppdragelse. Så utrolig usjarmerende med små bortskjemte``prinsesser``som styrer alt hjemme.Skjønner ikke hvorfor barn skal få så mye ansvar og bestemme over hvilken middag,hvilke klær og hvor vi alle skal på ferie.Mange barn oppfører seg som de er på hotell og foreldrene svinser rundt og yter service.La barn være barn - så kan vi voksne ta de voksne avgjørelsene.
☆☆☆ Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Og du ser ikke noen mellomting mellom autoritær opodragelse og å underkaste seg barna? Ikke mye vits i å komme seg opp av ene grøfta hvis man skjener rett over i den andre...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Jeg skrev autoritær, men kjærlig og rettferdig.Absolutt Ikke noe millitær oppdragelse..Så ja det er mellomtingen jeg snakker om. HI
☆☆☆ Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Jeg skrev autoritær, men kjærlig og rettferdig.Absolutt Ikke noe millitær oppdragelse..Så ja det er mellomtingen jeg snakker om. HI Det var hennes uttalelser jeg karakteriserte som et ønske om autoritær oppdragelse. Dama finnes ikke nyansert. Om man behersker mellomveien kan man være en autoritet uten å være autoritær. Men da tror jeg man må holde seg langt unna H.N. Hærland..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå