Gå til innhold

Ri under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefaler egentlig legene? jeg er så tidlig ennå at jeg har ikke vært hos legen, men har jo ikke akkurat lyst å legge det helt på hylla.. Hesten min er verdens snilleste, men likevel så er en hest en hest, og ting kan skje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svigerinne ble kastet av sin ellers så snille hest da hun var 3 mnd på vei. Fikk litt blødninger men det gikk heldigvis bra! Hun holdt seg unna ridning resten av sv.skapet, var bare å stelte og koste.. Vet ikke hva legene anbefaler, men jeg ville holdt meg unna akkurat slik man bør gjøre med slagsport, fotball osv. Som du sier, det er en hest.

Skrevet

Å hjelpes, jeg mÅ være besatt av sex, siden jeg automatisk trodde at du snakket om Å ri mannen din! :o

Skrevet

Hadde ridd gubben, men ikke hesten.

Gjest Miryks
Skrevet

Så lenge en en drevet rytter og ikke drar på hopplaturer, så er ridning en kjempefin trening for kroppen. Alt av muskler brukes.

Jeg ble anbefalt å fortsette og ri i begge mine svangerskap, men måtte gi etter tidlig i andre pga magen som fort ble stor.

Skrevet

Hehehehe, gubben får vel sitt :P Men tenker jo på Gamle gampen min å da :) Tenker det blir en siste tur nå, så får jeg snakke med legen. Men en hest er en hest som jeg sier...han har aldri sparka, aldri tatt ut med meg, men alt kan skje... Tenkte egentlig på å pensjonere han siden han er så gammel :)

Gjest Miryks
Skrevet

Selv om en hest er gammel, så burde den få lett trening. Blir den plutselig "fullpensjonert", og ikke får gjøre annet enn å stå, tar alderen dem fort igjen.

Skrevet

Han har ikke blitt brukt så veldig mye, stort sett dattra mi som har ridd han. Og det her er i samråd med dyrlegen, bare så det er sagt :)

Det kan være det beste for han, og bare koseturer med leietau og kanskje jenta mi på ryggen

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så lenge du har ridd lenge er det ikke et problem. Men det er ikke noe man starter med når man blir gravid:) de jeg kjenner som har hest har ikke sluttet å ri selv om de ble gravide

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...