Gå til innhold

Dagpenger av foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg rett på dagpenger når jeg er ferdig med mammaperm. og ikke har rett på foreldrepenger lenger? Jeg er ferdig med mammaperm ut August. Når kan jeg søke om dagpenger hvis jeg har rett på det? Før jeg begynte med mammaperm. gikk jeg på dagpenger. Har jobbet en del tidligere som vikar men nesten ingenting i svangerskapet pga at jeg har vært mye dårlig. Så da mottok jeg nesten kun dagpenger da.

Noen som har litt greie på dette?:) Takker så masse på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Den teller ikke som opptjening til dagpenger, men blir like vel lagt til grunn når de skal regne ut hvor mye man får i dagpenger. De forklarte meg det bedre da jeg spurte.

Om du ikke gikk så lenge på dagpenger før permisjonen kan det hende du får innvilger noen uker etter permisjonen også.

Nå har du fortsatt lang tid å søke jobb på så det er bare å sette i gang.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har begynt å søke etter jobb for lengst:) ikke så lett der jeg bor. Mye innsparing her skjønner du så jeg må prøve å søke andre plasser i norge og det er stor fare for at vi må flytte.

Det er veldig greit å ha d økonomiske på stell i tilfelle jeg ikke har jobb enda når mammaperm er over. Jeg har hørt at foreldrepenger teller som inntekt og at den gir rett på dagpenger. Er det feil?

Skrevet

Takk for svar. Jeg har begynt å søke etter jobb for lengst:) ikke så lett der jeg bor. Mye innsparing her skjønner du så jeg må prøve å søke andre plasser i norge og det er stor fare for at vi må flytte.

Det er veldig greit å ha d økonomiske på stell i tilfelle jeg ikke har jobb enda når mammaperm er over. Jeg har hørt at foreldrepenger teller som inntekt og at den gir rett på dagpenger. Er det feil?

Nja, det er ikke helt feil.. Du må ha en viss sum opptjent gjennom arbeid, men om du har hatt foreldrepenger i tillegg kan disse være med å øke dagpengegrunnlaget ditt slik at du får mere dagpenger... Foreldrepenger alene gir altså ikke rett på dagpenger men kan være med på å øke summen du får.. Du må nesten ta kontakt med nav og sjekke hvor mye dagpenger du har fått og om det er mulighet for å få mere...

Skrevet

Jeg trodde at foreldrepenger / permisjon med barn var likestilt med arbeid? Så derfor er svaret ja?

Skrevet

Ja du har rett til dagpenger. Jeg gikk rett ut fra foreldrepermisjon og ut i arbeidsledighet. Foreldrepenger er grunnlag for dagpenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...