Gå til innhold

Jordmor allerede, er det vits?


Num.mer2

Anbefalte innlegg

ble brått så usikker på om jeg burde gå til jm nå, eller utsette timen til jeg er lengre på vei... Jeg har jo vært veldig i tvil på hvor lang jeg har vært på vei. Var på helsestasjonen med eldstemann, og bestilte time hos jm da, fikk time nå. Har helt glemt den timen. Etter det var jeg på ul, og fant ut at jeg var 2uker mindre på vei enn jeg trodde. Så nå er jeg i uke 11 når jeg er hos jm.. Tenker at det kanskje ikke er vits å gå allerede.. Hva kan hun gjøre liksom?

 

 

Jeg mistenker uvi nå, for har vondt i magen, og i tillegg så tisser jeg ofte, så hadde vært greit å sjekket dette, men tar jm å skriver ut resept, eller bare kan hun sjekke at det er noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, du får vel urinprøve hos jordmor, iallefall?

 

Da jeg ringte for å bestille time ville de ha meg inn i uke 10, men siden det passet dårlig og jeg hadde vært hos lege utsatte vi til uke 13...

 

Så, ta timen og vær i systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du burde absolutt dra til jordmor.

Det kan være godt med veiledning, svar på spørsmål og samtale.

Jeg var hos legen første gang i uke 8, og vi hadde en fin samtale.

Men jeg skal først til jordmor i uke 16 + 2 men skulle ønske jeg kunne dratt før :)

Føler det er betryggende å bli fulgt opp.

Hun kan jo se om hun hører hjertelyden til bebisen din :)

Det gjorde min lege i uke 11 og vi fant hjertet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk mest til legen da jeg var gravid. Noen velgen enten eller, mens andre går til begge. Du kan jo ta timen, og vurdere deretter om du vil forsette hos jm, lege eller hos begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å gå annenhvert til begge, for fikk god oppfølging forrige gang. Er heller ikke så mye jeg lurer på denne gangen, lurer mest på ting angående fødsel, men det er jo evigheter til jeg trenger en slik samtale. :P

 

 

Tror jeg velger å gå på den timen, for å få henne til å ta en urinprøve. Og om hun sjekker hjertelyd, så er jo det bare en bonus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...