Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 har hvert på kontroll hos jordmor i uke 11.. hu meinte at eg kom garantert til og få en baby på minst 4 kg :s eg var ca 4500g og sambo 4600g ca når vi var født.. eg har ei jenta fra før hu var 3900g..(født 11 dager før termin) hjelpe de ikkje vis eg spise sunn mat osv ? gleder meg ikkje akuratt til fødsel, hjelper lite me tanke på at eg får beskjed om en kjempe baby.. andre med erfaringer med ulik vekt på barna ? håper på 3500g denne gangen eg da
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Er du spesiellt overvektig da? Skjønner ikke hvordan hun kan uttale seg så tidlig om hvor mye barnet vil veie.
prøver1991 Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Dem kan ikke se hvor stor barnet kan bli allerede i uke 11, men hadde du vært 30 uker og over kunne di kanskje beregne
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 eg ikkje overvektig.. ho har ikkje sjekka noe.. men antar det pga eg og barnefar var store og nr 1 var nesten 4 kg.. er vell ingen som får like store barn hver gang ?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Neida. Dette går nok bra, spis sunt og kos deg. Det blir som det blir. 4 kg er jo ikke så ENORMT!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 4 kg går nok bra.. men 4.5 kg er litt skremmende hehe vont nokk og føde om ikkje det skal vere en kjempe baby hehe..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Ikke stol så mye på det jm sier å, det er jo ikke sikkert at ungen blir så stor blir nesten bare gjetting. Hun har jo ikke sjans til å kjenne det på fosteret i uke 11, blir jo bare gjetting utifra din og samboers vekt. Trenger ikke stemme, men det kan gi en liten indikasjon da. Blir du nesrvøs for str, så be om en ekstra ul og vekstestimering i uke 36+. Her tippet jm at babyen ville være rundt 3500gram, hun bommet med en kg i minus. Hn var bare 2500gram.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 var på vekstestimering med nr 1 fekk svar ca 3200 var 3900 når ho kom ut samme uka hehe men ongen kommer vell ut denne gangen og
Oppnedx2 Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Ingen på hele min side har født unger under 4.5. Største var 5.6. Far sin side er ingen under 4 kilo, største 6 ! kilo... Det var svigermor som var 6 når hun ble født. Sykt. Jeg var 4.600 gr og samboer 4.300. Jeg fødte i i 2010 ei jente på 3280 til termin. Alle sa jeg kom til å få en stor baby på over 4 kilo, både lege og ulike jormødre. Så feil tok de Spent på hvor stor ungen blir denne gangen. Har en følelse på stor baby nå... hehe Endret 7. mars 2012 av Mamman_til_Sara
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Jeg gikk til privat ultralyd i uke 34 og da ble mageomkretsen til barnet målt + hodet osv. Barnet lå da 12% over normalen som tilsvarer litt over 4 kg. Er ikke noen sammenheng mellom hvor mange kg du går opp i forhold til hvor stor barnet blir. Eller hvor flink du er med maten .Ofte ligger det i genene dine hvor stor barnet blir. Men det er jo sunt for barnet at du lever sunt. Jeg ville tatt en ultralyd mot slutten av svangerskapet og ikke bekymret meg nå så tidlig. Går en på overtid så blir jo også barnet større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå