Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Hei Lurer på om noen kan hjelpe meg. Har gått på attføring en del år nå, nå har det blitt AAP. Måtte stoppe skole nå 6 mnd før slutt, pga at Nav sa jeg ikke kunne motta støtte fra lånekassen og aap. Vi lurer på barn nr 2 og lurer på når det kan bli mulig for oss med nr 2 Må jeg vente til jeg er frisk av ME, hva vil Nav gjøre hvis jeg blir gravid nå. Stopper de mine AAP? Er jo avhengig av de pengene. Har ikke mulighet til å kaste meg ut i jobbmarkedet for å kunne få mammapermisjon. Hjelp, dette er så vanskelig
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Du får AAP frem til ca 3 uker før termin slik jeg forstår det. Også stoppes den intill du er ferdig i permisjon. Men du søker om foreldrepenger på vanlig måte, og får dette i permisjonstiden. Grunnlaget for foreldrepengene er da AAP-en din. Så det har ikke noe å si økonomisk for dere... så lenge du passer på å informere dem om situasjonen og søke om foreldrepenger på samme vis som vanlige arbeidstakere Lyke til! Men står mer utfyllende på nav.no
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 tusen takk, lurte på om live ville bli satt enda mer på hold pga av livssituasjonen og NAV. Da er det vel lov å håpe
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Husk å søk om gjennopptak av AAP innen 52 uker (viss jeg husker riktig) dersom du skal på AAP etter permisjonen
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 må man søke og bli godkjent på nytt?? Hva hvis du ikke får aap etter foreldrepengene? De skal vist være vanskeligere å få aap nå?
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Jeg hiver meg på denne, for dette lurer jeg på også:-) Jeg vet at foreldrepenger regnes av AAP, men jeg lurer på hva som skjer når jeg er under utdanning. Kan jeg fortsette med utdanning etter permisjonen? Har startet på et tre-årig studie, og har ikke lyst til å vente til jeg er ferdig med å få et barn til...Begynner å bli gammel:-) Hva hvis jeg blir "syk" under svangerskapet og ikke kan studere? Blir man sykemeldt, eller hva? Sist svangerskap slet jeg med EKSTREM kvalme!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Dersom du har AAP og går i svangerskapspermisjon må en ikke søke AAP på nytt, men søke om gjenopptak innen 52 uker. Går det lengre tid må en søke AAP på nytt. Har du først fått rett til AAP har du rett til å få gjenopptak innen fristen. Jeg er 100% sykemeldt og får AAP. Jeg tar bare et fag i år siden jeg har bekkenløsning. Har aldri vært i stand til å ta studie på fulltid pga sykdom. Dersom jeg er syk på eksamensdagen må jeg ha legeerklæring til nav, ellers kan de avbryte AAP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå