Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 For noen uker siden var det noen som satte opp en stor gapahuk i skogen min, bare noen hundre meter fra huset, men ikke slik at jeg ser den fra vinduene. Det er gjort ganske ordentlig med gulv, materialer i sidene og en stor presenning over. Det er også ettablert en bålplass. Vi har flere barnehager i nærheten. Jeg mistenker at det er en av dem som har laget seg en base. Ingen har spurt meg og jeg liker ikke at folk tar seg til rette på den måten. Kan jeg bare rive hele greia og bruke tingene selv om det er bruklig, eller må saken anmeldes og så eventuelt fjernes av politiet eller lendsmannen?
magica fra tryll Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Hadde det vært greit om de hadde snakket med deg først,da? Da kan du jo bare henge opp en lapp og be de ta kontakt med deg:)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Ditt Troll! Du kan da ikke mene at barnehagen ikke kan få lov å lage en base i "skogen din" som du ikke ser en gang??
Julestrømpa Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Dette er sikker gjort med god hensikt, ikke riv gapahuken, det er nok lagt mange timers arbeid i den. Men heng opp lapp lett synlig der, slik at du kan komme i kontakt med de som har satt den opp. Forhåpentligvis kommer dere til en løsning.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Plager den deg da? Ville aldri falt meg inn å rive noe som jeg trodde var turplassen til en barnehage!! Med mindre den sto midt i oppkjørselen eller på plena mi.. Heng opp en lapp på gapahuken, og be de som eier den ta kontakt med deg. Oppfør deg rolig, og be de om å flytte den et annet sted, om det virkelig er et problem at noen koser deg i din skog.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Hvorfor plager det deg at den står der da?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Står den på din tomt? Ville nok ikke revet den ned, selv om det hadde vært fristende.. Prøv heller å komme i kontakt med menneskene som har lagd den, og kom frem til en løsning. Det er jo ikke greit at de tar seg til rette slik og jeg hadde blitt forbanna, men hadde prøvd å komme med en løsning osm alle kan leve med. Og funker det ikke, så hadde jeg revet den ned!
Musemorbr / Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 Bruker noen dem kan det være en ide å skrive en lapp til dem og henge den på innsiden. Oppgi tlfnr og si at de kan ta kontakt med beskjed om de fjerner den selv innen en viss dato, eller om du skal gjøre det. Om dato overskrides vil du fjerne den. Tror ikke politiet gjør så mye med det. Evt kan du ringe barnehagen du tror er skyld i det og høre om det er deres og hvordan de vil løse det. Jeg ville sikkert latt den stå om den ikke svo midt i hagen min og plaget meg.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Jo jeg mener at min eiendom ikke skal benyttes vederlagsfritt for et firma som tjener penger. Jeg har også erfaring i at om du gir tillatelse til slik blir det raskt en selvfølge. Jeg planlegger å bruke området til andre ting om noen år. Da blir det bare bråk når folk tror de har rettigheter til min eiendom. Om en barnehage hadde spurt ville vi kunne satt opp en skikkelig avtale der det var klart at jeg kunne be dem fjerne seg hvis bruken ble til hinder for mine planer eller om jeg bare ikke likte det. Man har lov til å ferdes i skogen etter friluftsloven, men man har ikke lov til å kampe på samme sted mer en to netter for eksempel. Man kan heller ikke utnytte andres eiendom komersielt uten avtale med grunneier.
Ugress Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Men la du ikke merke til at det var noen som bygget den før de var ferdig?? Synes det er veldig rart at du ikke reagerer før det har gått flere uker... Men om den plager deg så fælt så snakk med de som har satt den opp så kan de vel selv fjerne den.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 Enig med de over her. Heng opp en lapp med kontaktinformasjon og gi beskjed om at hvis de ikke har tatt kontakt med deg innen en viss tid (vet ikke hvor ofte den blir brukt - si en mnd kanskje?) så vil gapahuken bli revet siden du ikke vet hvem som har satt den opp og ikke har godkjent byggingen på din eiendom. Men synes kanskje dere kunne hatt en dialog da, eller skrevet en avtale, som du nevner selv, om at barnehagen (hvis det er de som har satt det opp) kan bruke området fram til du selv skal bruke det, mot at de holder det i orden og rydder etter seg osv.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 Men la du ikke merke til at det var noen som bygget den før de var ferdig?? Synes det er veldig rart at du ikke reagerer før det har gått flere uker... Men om den plager deg så fælt så snakk med de som har satt den opp så kan de vel selv fjerne den. Nei jeg så ikke at den ble satt opp. Jeg er på jobb om dagen og om kvelden har jeg ikke sett noen der, men jeg har sett spor så vet at det er noen som bruker den. Jeg vet ikke hvem som satte den opp. HI
lille sprelle Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 Jeg tror det bare skaper konflikt om du river den, men jeg hadde som andre foreslår, hengt opp en lapp og prøvd å komme i kontakt med dem som har tatt seg til rette. Det er veldig frekt å gjøre slikt, men antagelig bare ubetenksomt. Man har gjerne planer for sin eiendom, og hvem vet - kanskje skulle du hatt hogst der i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå