Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har et veldig anstrengt forhold til min far. Han er sammen med en dame jeg ikke er veldig glad, hun er alkoholiker og pga har pappa sluttet å jobbe og drikker like mye som henne. Han mener jeg har stengt han ute nå i forbindelse med svangerskap, noe som helt sikkert stemmer, men jeg prøvde virkelig i 6 mnd med å fortelle om UL-resultater og lege besøk, men han var mer intressert i å prate om seg selv og dama, noe som forundret med da dette er første gang han skal bli bestefar. Han har selv sagt at hun ikke er bra for han og jeg har virkelig prøvd å hjelpe han, men merker nå at jeg bare blir kjempe sliten av det! Og det er ikke slik jeg ønsker å ha det når jeg er høygravid. Men hva hadde dere gjort? (Dette er en veldig forkortet versjon)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har også et anstrengt forhold til min far! Og vist jeg var deg ville jeg kuttet kontakten! Alkoholisme er en sykdom, har blir bestandig og velge det. Ikke før han selv når bunnen og selv innser at han trenger hjelp. Du kan jo si til han at den dagen han innser at han har et problem og vil ha hjelp. Skal du hjelpe han.. Jeg ville ikke ha utsotte mitt barn for sånne personer. Vist du mener du har gjort alt du kan gjøre! Så trekk deg unna og vis han at u mener alvor. Heller konsentrer deg om deg selv og banet ditt
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Åh, tuuuusen takk.. Du aner ikke hvor godt det er at andre sier det! Jeg sendte en mail til han er om dagen, jeg har fÅtt forbud av legen min og samboer med Å prate med han, men jeg har hørt han har pratet sÅ mye (rett og slett) dritt om meg til andre!! At det er jeg som har et problem og at jeg overdriver, sÅ pga nattesøvnen sÅ mÅtte jeg lette hjertet mitt.. Og det resulterte i at han ringte min søster og fortalte at jeg hadde sendt en mail med bare masse oppgulp og kvalme; Det er jo ting HAN har sagt og tidligere har vært enig om! Det som er vanskelig er at mamma er død, men vi har heldigvis mange venner og mine suverene svigerforeldre <3
lille sprelle Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Han er ikke ditt ansvar! Du må selv velge hvor mye kontakt du vil ha og sette rammer for denne kontakten. Lykke til med den lille!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Jeg kuttet kontakten med min mor i løpet av svangerskapet fordi jeg fikk nok. Jeg har gitt henne mange sjanser(hun er ikke alkoholiker, men mishandler verbalt) til å forbedre seg, men det hjelper aldri. 3 mnd før jeg fødte hadde jeg en lang samtale det jeg prøvde å forklare henne 3 ganger hvordan jeg har hatt det, men hun slo seg helt vrang. Hun fikk komme og se henne på klinikken, og jeg har ikke sett henne siden - fordi hun lagde kvalme noen dager etter. Det er snart gått 1 år siden jeg har svart henne på tlf eller mld, hun sender meg mld én gang i mnd, men for min del er det over. Vi hadde aldri noe forhold, og det kommer vi aldri til å ha heller. Jeg syns det er kjempe dumt at det finnes foreldre som kan behandle barna sine på en dum måte. Jeg ser på lille jenten min og gråter over at foreldre kan være ødeleggene..jeg forstår det bare ikke... Håper du får et fantastisk videre svangerskap, uten å forholde deg til din far, en uforglemmelig(positiv) fødsel og barselsperiode! jeg ville gitt beskjed om at "så lenge du drikker og holder på som du gjør nå, kan du holde deg unna meg og familien min. Når du er klar for å endre livet ditt, skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan". Jeg kuttet kontakten med min mor for å beskytte meg og min familie, og det har du også rett til å gjøre! Lykke til!
☆☆☆ Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Jeg tror jeg hadde valgt å ha et distansert forhold. Men dette må du kjenne på selv, du har ikke noe ansvar overfor han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå