Gå til innhold

Hvor nøye er dere med husarbeid og husvask??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen for at jeg spør er fordi jeg lurer på om jeg egentlig gjør tingene godt nok her hjemme og at jeg bare tror alle andre er så mye bedre enn meg ;-)

Det ser jo alltid så mye bedre ut hos alle andre føler jeg... Eller, ikke ALLE, men de fleste :-)

Eksempel:

Bytter på alle sengene hver 14. dag

Vasker bad 1 gang i uken, toalettet vasker jeg gjerne over litt oftere ;)

Moppe gulvene flere ganger om dagen pga hund og en unge som kryper rundt... (Tørrmopp)

Kjøkkenbenker/oppvask ryddes i løpet av dagen og oppvaskemaskinen settes på til kvelden

Klesvask, når det ikke er flere rene sokker feks :-P Tar noen skippertak her innimellom ja ... Og da blir det fort tre/fire maskiner på rappen. (vi er bare 3)

Salongbordet er alltid ryddet,der er det ikke noe annet enn det vi bruker der og da.

Rydder lekene til småen opp i lekekassen (i stuen) en gang midt på dagen og hver kveld.

MEN, jeg kan ikke huske sist jeg "vasket ned" kjøkken eller stue...

Hvordan gjør dere det om dagene?

Hva er godt nok og hva er ekkelt?

Noen som har en vennine som har det rotete og skittent hjemme? He he, håper ikke det er meg :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næsj, gjør vel ca det samme, minus et par tørrmoppinger (har ikke hund lenger). Vasker ned kjøkkenskap, vinduer, kjøleskap etc (sånn skikkelig storvask) et par ganger i året. Så mye skit er det da vel ikke i et normalt hus...?

Har ei venninne hvor man har på seg skoene når man er på besøk pga lag på lag med skit og søppel på gulvet (ala ekstreme samlere på tv3). Og ei anna venninne som tørker støv med grønnsåpevann hver da (hele huset) og hvor vi får på oss tøfler hun har stående kun for gjester så ikke skiten på sokkene skal komme på gulvet hennes. Sjelden på besøk på begge plasser gitt.

Skrevet

Ganske så likt her i huset! Merker det flyter rimelig mer, siden jeg nå har litt annet fokus med en liten gutt. Jeg vasker gulv en gang i uken, gjerne en dag mannen er hjemme. drar over med tørrmopp hvis jeg ser det trengs, ofte på kjøkken, hvor det fort kan dette litt brødsmuler og sånn på gulvet. Rydder stuebord, kjøkkenbort, og benker hver kveld før jeg legger meg. Bad vasker jeg over når lillemann ligger i badekaret og bader om kvelden. (har fylt opp vann til ørene) sånn at ingen tror jeg bare lar han ligge alene og flyte. hehe. Da tørker jeg over vask og do. Bytter sengetøy med ca tre uker mellomrom. Gutten sin en gang i uka. han gulper fremdeles litt, så gjør det etter behov. men blir ca en gang i uka.

Prøver å holde det ryddig hele tiden, men her i huset er det klær og skittentøy som lager mest rot. føler jeg aldri finner bunnen på skittentøys kurven lenger, og det står alltid et tørkestativ i stua. men tror ingen ser på huset vårt som rotete og møkkete:)

kjenner noen som har et så ekkelt bad at jeg nesten ikke vil tisse der når jeg er på besøk! så badet er jeg veldig opptatt av her. skal liksom ikke være rester i doen når man har vært på do! Det er ekkelt det!

Skrevet

Rimelig likt som hos deg, men har ikke dyr så tørrmopper ikke hver dag. Har derimot en svært grisete treåring i hus, så det kostes og støvsuges mye rundt matbordet...

Er som deg litt dårlig på å følge opp klesvasken, så noen skippertak i ny og ne må til... Her er det potensiale for skjerpings!

Har hovedvask, der tak og vegger også tas en gang i året, vasker ellers vegger der det trengs, når det trengs.

Jeg synes det er viktig at det er ryddig i huset og liker ikke at man tråkker i "brødsmuler"... Kjekt å kunne få uanmeldt besøk uten panikk, men noen ganger strekker ikke tiden riktig til slik jeg vil...

Skrevet

Har vaskedame som vasker alle overflater, border, benker, gulv, hyller, karmer, skap osv.og skifter på senger hver 2.uke.. Pga kattene støvsuger vi stua selv etter behov i tillegg, samme med bad og do... det tar vi ekstra i tillegg til at hun vasker der. Har også sånn liten støvsuger på kjøkkenet som brukes nesten hver dag.

Ellers har vi det stort sett ryddig her, i tilfelle plutselig besøk og for å slippe å se rot hele tiden. Kjøkkenet ryddes flere ganger hver dag og oppvaska settes på ved behov. Klesvask taes også ved behov =)

Skrevet

Jeg er ikke fullt så flink som dere. Tar liksom ting ved behov, det hender det står et glass eller to på salongbordet, og noen ganger smuler på benken etter frokosten, men jeg pleier vel å støvsuge de opp i løpet av dagen. Feier opp smuler når jeg ser det trengs(jenta er 2 år så hun ligger ikke så mye på gulvet og putter heller ikke alt i munnen).

Vasker flekker og sånn når jeg ser det. Prøver å vaske gulvet en gang i uka men det hender det blir sjeldnere, annenhver uke.. :@

Toalettet vasker jeg ofte, 2-3 ganger per uke og hver gang noen legger igjen fartsbremser...

Leker ligger og flyter bestandig det orker jeg ikke rydde, men jeg har sørget for at min datter kun har èn og en til fremme. Feks enten lego eller bøker..

Skrevet

Godt å hørre at noen andre er mer lik meg på vask/rydding av huset 19.25...

Her har jeg 3 barn, og travelt opp med arbeid,skole, barnehage og hjemmet.

Støvsuger ofte pga smuler på kjøkken og slikt,vasker gulvet ved behov,vasker klær når dunken er full,men skifter på sengene ca hver 14.dag,oftere på sommeren.

Bad og toalett tas ett par ganger i uken.

MEN leker flyter,både i stuen og på barnas rom, kjøkkenbenken prøver jeg å rydde innimellom og oppvasken som regel hver kveld(alt etter hva vi har hatt til middag).

Har rett og slett ikke energi når kvelden kommet til alt dette....

MED huset er ikke skittent,men mange skippertak tas :)

Skrevet

Eg rydder sjelden og vasker sjeldnere.. ;-) ungene er friske og hybelkaninene jubler!

Skrevet

Vasker bad og gulv ca en gang i uka. Vasken vaskes nesten hver dag, siden vi har barn som griser mye med tannkrem og annet. Doen får også en kattevask oftere, tar det gjerne mens en unge er i dusjen og jeg uansett må vente der.

Gulvene blir støvsugd en gang om dagen, ungene som gjør dette så supert blir det jo ikke men bra nok.

Tørker støv en gang i uka i stua, fyrer med ved og det merkes for å si det slik. Men tørker mindre støv når vi ikke fyrer, det blir ikke skittent.

Kjøkkenet blir vasket over minst en gang om dagen, drar kluten over etter vi har laget mat og ryddet benk, så det er jo ikke noe som må vaskes i den forstand.

Skifter på sengene ca hver 14dag, skifter ofte hos ett barn. Hun sliter med atopisk eksem, masse sår som hun avogtil blør fra, så da må vi skifte ofte i perioder. Ikke så gøy å legge seg i en seng full av blod nei.

Vi har det ikke støvfritt her, men vi har det heller ikke skittent. Tror vi har ett veldig gjennomsnittelig støvete hus med barn i. Med unger og katter som går ut og inn hele dagen, så kan jeg vaske meg ihjel om vi skal ha det støvfritt. Rot har vi, men slik blir det med mange barn. Men bare rot som det ikke tar lang tid å få ryddet opp, ikke gammelt rot.

Klesvask taes nesten hver dag, nesten hver dag hvertfall. Men vi har mange barn, både småbarn og tennåringer så kleshaugen blir aldri borte for å si det slik.

Skrevet

Rer senger, rydder på plass klær og vasker klær nesten daglig.

Tømmer og fyller oppvaskmaskin daglig, så ingen oppvask står ved benken.

Støvsuger stue, trapp og kjøkken hver søndag. Stor rydder huset hver onsdag. Har vaskehjelp hver torsdag.

Tar skit og støv underveis.

....men papirer?.... Store bunker med halvleste bøker, mye papirbunker og kjøkkenøy som flyter over av ungenes tegninger, post, aviser og div. Papirer, bøker og skrivesaker flyter rundt de to pc vi har på biblioteket + du finner alltids et tomt vinglass en gjenglemt tallerken, halvspist potetgullpose eller en brukt kaffekopp gjemt blant papirrotet.. Tar gjerne i mot tips

Skrevet

Her er vi på langt nær så ivrige som de fleste av de som har svart her.

Vi støvsuger ca en gang i uka, rydder kjøkkenet stort sett daglig, men er ofte litt smuler på benken, og setter på oppvaskmaskina når den er full. Vasker stort sett klær i helgene, men drøyer ofte å brette fordi det er så kjedelig.... Badet vaskes ca en gang i uka. Gulvet er vi ikke så ivrige på å vaske, ikke oe rutine på hvor ofte.

Ellers er det oftest litt rot her, da trives i best. Står gjerne litt fotoutstyr på bordet sammen med noen blader o.l. Jenta har et lite utvalg leker på gulvet på stua, grovryddes nesten hver kveld, men ryddes aldri bort.

Skrevet

Jeg rydder og vasker hver gang jeg venter besøk jeg :P ... og det er vel en gang hver 14.dag.

Skrevet

Hm, jeg er ikke like flink som hi, i hvert fall... Vi har ikke dyr, da, men barn, så det blir jo skittent likevel.

Men jeg vasker badet en gang i uken da, i hvert fall, og koster opp de verste smulene fra gulvet etter måltidene. ;) Vi vasker over kjøkkenet etter bruk, men ikke sånn supergrundig vask hver gang.

Ellers er vi ikke så flinke på rydding utenom i perioder. Og hvis vi får gjester, da. :) Egentlig burde man passet på å ha gjester minst en gang i uken, så holdt man det sånn noenlunde rent og ryddig hele tiden, hehe. :)

Skrevet

Her er vi ikke så ivrige på vasking... Klesvasken er vi rimelig flinke på. Vasker stort sett en maskin om dagen, noen ganger mer, noen ganger mindre. Brettingen tar vi etter hvert som klærne er tørre på snora. Kjøkkenet ryddes stort sett hver dag og tørker over benkene. Setter på oppvaskmaskinen når den er full og tømmer den når den er ferdigvasket. Da er det bare å sette skitne kopper inn etter hvert.

Gulvene tørrmoppes etter behov, 1-2 ganger i uka. Kjøkkengulvet og badegulvene vaskes hver til hver andre uke. De andre gulvene ca 2-3 ganger i året... Vasker bort flekker utover det.

Har en del rot. Div står på benken på badet. På et par av bordene ligger det mye aviser og andre papirer som "skal gjøres noe med". Leker rydder vi stort sett hver kveld.

Skifter på sengene ca hver 2. uke. Vasker do og vask/benk på badene ca hver uke, noen ganger mer og noen ganger mindre.

Nedvasking av kjøkkeninnredning og baderomsinnredning skjer kanskje hvert 3. år. Tak vaskes aldri. Vasker bort flekker på veggene. Tømmer og vasker kjøleskapet ca to ganger i året.

Vi rydder og vasker gjerne litt ekstra før vi får besøk, så er det er bra om vi får det. Noen ganger tenker jeg med skrekk på om det skulle dukke opp uanmeldte som vil inn.

Skrevet

Hver søndag støvsuger og vasker vi gulvene, vasker badet, tørker støv og tar et skippertak i klesvasken. Sengene blir skiftet på annenhver søndag.

Kjøkkenbenken blir vasket over flere ganger om dagen etter hvert bruk. Står aldri oppvask på benken da oppvaskmaskinen tømmes/fylles rett som det er. Stuebordet blir vasket over ca morgen, formiddag og kveld. Lekene til M blir ryddet inn på rommet i lekekassa hver kveld og alle barneting blir ryddet bort inn på rommet når M legger seg. Sengene res opp hver dag med pynteputer og sengeteppe, og søpla tas når søppelbøtta er full.

Resten gjøres etter behov. Jeg liker å ha det ryddig rundt meg så jeg slipper å få panikk om vi får uventet besøk, samtidig trives jeg absolutt ikke i rot og skitt. Det er ikke strøkent her, man finner nok støvkorn om man leter, men det er hva jeg har tid til å gjøre samtidig som jeg skal være småbarnsmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...