Gå til innhold

Lav vektøkning og lavt symfysemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid og vet ikke helt om dette er normalt:

I løpet av svangerskapet har jeg gått opp relativt lite i vekt (startvekten var på 56 kg), nå er jeg 36+4 på vei og veier 62,5 kg. Har bare gått opp ca. 0,5 kg siden uke 30, noe jeg synes er urovekkende lite. Jeg har riktignok manglet matlyst i store deler av svangerskapet, men den har kommet seg med tiden og jeg har spist ganske så godt de siste fire ukene.

I tillegg er jeg bekymret over fundusmålet (som har ligget på den røde linjen), men som nå ligger på grensen til å være nedenfor det grønne feltet (altså ganske lavt). Fikk beskjed fra jordmor for en stund siden at jeg ikke trengte å bekymre meg siden jeg fremdeles lå innenfor det grønne feiltet, men nå ligger jeg som sagt på grensen til å ligge nedenfor..

Vet ikke om jeg bare er hysterisk, men er kjemperedd for at den lille i magen ikke vokser nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor skal se til at du følger din kurve, at det skal være jevn stigning fra gang til gang. Hvis kurven flater ut bør hun sende deg til vekstkontroll på sykehuset, det gjorde min lege da målet flatet ut.

At du ikke har lagt på deg trenger ikke bety så mye, men ring jm og del din bekymring, du er kommet så langt at jeg syns de burde sjekke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...