Gå til innhold

Sliter med å si at jeg ikke har lyst i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sms tidligere i dag om jeg kan hente stebarna når jeg henten vår i barnehagen, og jeg har ikke lyst i dag. Nå har jeg måtte hente de hver gang de skal hit i over 1 måned, og hver gang er like kleint. Jeg og mor går dårlig overens så jeg føler at det blir så rart å stå der i døra 2ganger i uka å smile bredt. Og i dag er jeg ikke helt i slag, men vondt i hode og veldig sliten. Så skal jeg liksom hente de og starte opp med lekser så det er ferdig før pappan kommer. å se tv før leksene er uaktuelt for da kommer de aldri i gang siden det er så mye spennede på den tiden.

Høres jo så negativ og fæl ut nå, men blir irritert over at det plutselig er blitt mitt ansvar bare fordi jeg var behjelpelig de første gangene. Virker på meg som om det er med vilje at han alltid må ta en time ekstra på jobb kun de dagene ungene skal hit så han slipper unna leksene og eksen sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si til han at akkurat i dag så orker du ikke? Forklar at du er trøtt og sliten så du orker ikke å kjøre mer enn du absolutt må. Han må dra sin del av lasset, og å hente sine egne barn er virkelig hans hovedansvar.

Skrevet

Tror du bare må si fra.

Faren veit vel at dere ikke går så godt overens også.

Du får bare skrive tilbake at du ikke er i slag i dag, og at det passer best at han henter, siden du har så vondt i hodet.

Hvis far henter dem litt seinere så kan de vel gjøre lekser hos mor eller på sfo?

Så får dere ehller ta praten litt seinere.

Skjønner greia for å si det sånn...

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet (endret)

Nå vet ikke jeg noe om situasjonen deres, men det er noe som skurret her.

-Du og mor går ikke overens

-mor er hjemme når du henter

-du må hjelpe barna med lekser

-far jobber overtid

Forsto jeg rett?

Så hvorfor kan ikke barna gjøre leksene hjemme sammen med mor og så kan far hente dem der etter jobb?

Endret av Jenta til Henrik
Skrevet

Jeg synes også at du skal si ifra at han må hente selv. Be han om å planlegge sånn at han ikke skal jobbe de dagene barna hans kommer. Hvis ikke det funker, så legger du egne planer akkurat i det tidspunktet, ;)

Skrevet

Kan du ikke bare si det til han?

Synes det er litt respektløst overfor både deg og eksen hans, siden han sikkert er fullt klar over at dere ikke er bestiser....

Dessuten er det hans ansvar når det gjelder hans barn.

Skrevet

Ja jeg henter hjemme hos mor, og ho er hjemme. Barna får ikke lov å gjøre lekser der de dagene pappan har samvær fordi ho mener pappan skal ta sin del av lekser. Greit nok det, bare at det er jeg som endre opp med leksene.

Pappan ber meg hente fordi tilfelldigvis hver gang ungene skal hit nå så rekker han aldri å bli ferdig til tiden og må jobbe 1 time overtid. Snodig at det kun er samværsdager den overtiden inntreffer og ikke ellers i uka. Så jeg begynner nå å mistenke at han gjør dette kun for å slippe å hente selv og for å slippe unna leksene

HI

Skrevet

Vet at det i teorien bare er å si at han får hente selv, men er ikke så lett i praksis når jeg da får høre hvor dårlig det er for vi er jo en familie og må dra lasset sammen. Får høre den leksa pluss pluss pluss de gangene jeg prøver å ta opp med han ting jeg mener han kan gjøre som ikke er mitt ansvar

HI

Skrevet

Ja jeg henter hjemme hos mor, og ho er hjemme. Barna får ikke lov å gjøre lekser der de dagene pappan har samvær fordi ho mener pappan skal ta sin del av lekser. Greit nok det, bare at det er jeg som endre opp med leksene.

Pappan ber meg hente fordi tilfelldigvis hver gang ungene skal hit nå så rekker han aldri å bli ferdig til tiden og må jobbe 1 time overtid. Snodig at det kun er samværsdager den overtiden inntreffer og ikke ellers i uka. Så jeg begynner nå å mistenke at han gjør dette kun for å slippe å hente selv og for å slippe unna leksene

HI

Ja, sier meg enig der. Ikke akkurat tilfeldigheter.....Han må få fingeren ut, og ta ansvaret sitt! Og DU må si ifra at DU ikke gidder å ta det.

Skrevet

Ja, da får du bare svare at JA vi skal dra lasset sammen, og I DAG er det din tur til å dra det! Det er din tur til å hente, og din tur til å hjelpe DINE barn med leksene.

Du har ett lass og dra, IKKE TO. Det er det han som har....

Skrevet

Jeg lurer på om han har elskerinne på de dagene jeg? Siden du da henter barna og er hjemme med dem slik at du ikke kan komme på overraskelsesbesøk på jobben hans og sjekke... Hva med å ordne barnevakt og dra på kontoret hans en gang, uten å si fra til ham for å se om han virkelig sitter og jobber?

Skrevet

Når du er sammen med en mann med barn, så kan du ikke si at du ikke orker å hente hans barn. Kan du si at du ikke orker å hente ditt barn??

Alle barna er like viktige.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Når du er sammen med en mann med barn, så kan du ikke si at du ikke orker å hente hans barn. Kan du si at du ikke orker å hente ditt barn??

Hvorfor det da? Altså, hvorfor skal han jobbe overtid AKKURAT de dagene han skal hente sine barn? Og si at man ikke orker å hente sitt eget barn? Når man er to voksne, så skal man dele på oppgavene. Eller mener du at alt med barn er mor/stemor sitt oppgave, og mannfolka kan sitte med beina på bordet hele kvelden etter å ha kommet hjem fra jobb?

Skrevet

Jo, jeg kan si til min mann at jeg ikke orker å hente mitt eget barn i dag og om han kan gjøre det.

Da synes jeg hun kan gjøre det samme om stebarna..

Gjest Morn du
Skrevet

Hent de hos mor, la de se på tv når dere kommer hjem og la far stå for hjelp med lekser. Det passet ikke å hjelpe de med lekser før han kom, da du faktisk er dårlig og det ikke er ditt ansvar!

Skrevet

Jo, jeg kan si til min mann at jeg ikke orker å hente mitt eget barn i dag og om han kan gjøre det.

Ifølge loven er det FORELDRE som har ansvar for henting/bringing av barn og dekning av utgifter med det (forelderen med daglig omsorg skal dekke 50% reiseutgifter for barnet). Stemor har ikke plikt til å hente stebarna HVER gang, og hun får heller ikke dekket utgifter ved henting/bringing. Det er greit at man skal DELE på denne oppgaven, men hvis hun sitter med henting og lekser hver eneste gang, så blir det at far lemper ansvaret for barna sine over på tredjeperson.

Skrevet

Ifølge loven er det FORELDRE som har ansvar for henting/bringing av barn og dekning av utgifter med det (forelderen med daglig omsorg skal dekke 50% reiseutgifter for barnet). Stemor har ikke plikt til å hente stebarna HVER gang, og hun får heller ikke dekket utgifter ved henting/bringing. Det er greit at man skal DELE på denne oppgaven, men hvis hun sitter med henting og lekser hver eneste gang, så blir det at far lemper ansvaret for barna sine over på tredjeperson.

Ser jeg forklarte meg litt dårlig, altså jeg kan be min mann (som er far til barnet) om han kan hente fordi jeg orker ikke idag f.eks. Og da blir mitt resonnement at dersom man kan gjøre det når det gjelder med fellesbarn bør det være ok med stebarn også.

Er helt enig i at det høres urimelig ut at HI skal sitte med dette hver eneste gang.

Skrevet

Ser jeg forklarte meg litt dårlig, altså jeg kan be min mann (som er far til barnet) om han kan hente fordi jeg orker ikke idag f.eks. Og da blir mitt resonnement at dersom man kan gjøre det når det gjelder med fellesbarn bør det være ok med stebarn også.

Er helt enig i at det høres urimelig ut at HI skal sitte med dette hver eneste gang.

Oops, feil sitering her. Mente innlegget over om at når man er sammen med mann som har barn, så har man plikt til å hente og bringe dem hele tiden.

Skrevet

Så hvis jeg forstår deg rett så er min stemor jobb å hente, gjøre lekser, lage middag, vaske klær, rydd og vaske romma, pakke når vi skal på tur og alt annet som følger med å ha barn siden jeg gjør dette for vårt barn? Kan jeg da spør hva du mener pappan skal gjøre? Tror rett og slett du passer bedre sammen med min mann enn hva jeg gjør da, for er nemlig alt dette som har blitt dytta over på meg ved hjelpa av "vi er en familie og må dra lasset sammen". Det er greit av og til, men ikke hele tiden er nå min mening da.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...