mai2012! Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Har veldig lyst til å prøve det med nummer 2. Har tenkt på elastisk bæresjal. Ser at mange anbefaler Sino, men finner ingen som selger det. Noen som vet om tilsvarende som er elastisk, men svalt om sommeren?
Ugress Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 De er vel sluttet å produsere sino så det blir nok litt vanskelig å få tak i. Venter sommerbarn selv og skal kjøpe elastisk. Har blitt anbefalt Aldoria http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&products_id=516 Tror jeg går for det. Ellers har man jo caboo http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&products_id=454 Det blir ikke like mange lag med stoff så er ikke så varmt. Er også litt enklere å lære seg enn sjal.
:) liris Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Vi hadde kolikkbarn og ble tipset om bæresjal. Vi valgte Mei Tai (tettinntil.no) da dette kan brukes fra ganske så små (vi starta vel da han var 6 uker) og opp til 2-3 års alder, men da på en annen måte. Bæresjal har jeg forstått bare kan brukes i en kort periode? Men uansett, det er veldig praktisk og vi brukte det masse. I tillegg til å få litt frie hender under kolikken, valgte vi den fremfor vogn når vi var på turer, handletur osv. Veldig kjekt.
kattemamma Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Jeg brukte elastisk bæresjal til første, og elsket det! Kan brukes fra nyfødt til 3-4 år, og kan knyttes på mange ulike måter så har vel lengre brukstid enn Mei Tai. Det jeg har er ganske tykt og inneholder mye stoff så er vel ikke det beste til sommeren (tilsvarende MobyWrab http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_73_98&products_id=205), jenta ble født i oktober så da passet det bra. Aldoria som Ugress anbefaler ser bra ut!
mai2012! Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2012 Har googlet litt på Aldoria, og ser at noen mener at barnet siger en del i det, og at det kun er bra til babyen er 3-4 mnd. Mei Tai høres veldig bra ut
mai2012! Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2012 Tror faktisk jeg og går for Aldoria Så bytter jeg til bæresele eller annet sjal etterhvert dersom det blir aktuelt, og jeg får litt bæreerfaring. Fint å ha bestemt seg!
Ugress Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Så bra du har bestemt deg Vet flere mener Aldoria siger litt, men sånn er det vel bare når man vil ha det så tynt. MobyWrap f eks er stødigere, men ikke egnet på sommeren. Jeg har valgt å kjøpe en silkeslynge i tillegg til elastisk (vidunderslynge). Den skal visst være super å bære nyfødt i!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har moby wrap (både jeg og gutten elsker det!!), meitai og ringslynge. meitai'en min er godt brukt, til tre barn, men jeg foretrekker sjal de første mnd. smak og behag dette da ringslynga har jeg ikke tatt i bruk enda, han er 3 mnd nå, men ser for meg at den blir god å ha når han blir litt stødigere.
Tessy Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Jeg har moby wrap og den var helt suveren, skal definnitivt brukes når nestemann kommer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå