Gå til innhold

Venninna til datteren min er rett og slett ufyselig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sjelden jeg misliker barn, men denne jenta er vanskelig å takle. De er begge fem år, og begynner på skolen til høsten. Og jeg er veldig glad for at mitt barn skal begynne på en annen skole, for å si det sånn.

Denne venninna er veldig umoden, men det er greit nok. Det verste er at hun er så utspekulert og ufin. Det skjer aldri at datteren min blir møtt med glede på morgenen. Det er "Gå VEKK!!!!" eller som forrige uke: Da skulle fadderne komme på besøk fra den kommunale skolen, men siden min datter ikke skal begynne der skulle altså ikke hun treffe sin fadder. Da ble hun møtt av "beste"venninna med "idag kommer fadderne, men ikke diiiin! Bare våre faddere, for du skal begynne et annet sted så!" Dette gjentok hun til det kjedsommelige, mens jeg prøvde å si at det gjør vel ingenting at de ikke kommer fra datterens skole.

Videre er det ikke bare en gang at datteren har lagt fra seg en perleplate feks, og når hun kommer dagen etter har denne venninna vært rask og rappet til seg datterens påbegynte perleplate. Og det er ikke tvil om at venninna visste utmerket godt at det var datterens. Det er nettopp derfor hun tar den.

Jeg kan se for meg ekstremt mange intriger hvis de skulle begynt på samme skole. Man skulle tro at venninna ikke liker min datter, men sånn er det altså ikke. Hun kan nemlig like gjerne være en klegg som er på henne hele tida (utover dagen, aldri når vi kommer på morgenen). Og hun maser hver eneste dag om hun kan bli med oss hjem. Merker at jeg har lite til overs for den jenta..

Videoannonse
Annonse
Gjest Miryks
Skrevet

Jeg hadde også ei sånn venninne. Var bare glad til når mamma nekta meg å være mer med henne, for jeg kom mer enn en gang gråtende hjem pga at hun hadde såret meg eller fått andre med på å mobbe meg.

Dagen etter oppførte hun seg alltid som om ingenting hadde skjedd.

Skrevet

Har det noe med oppdragelsen å gjøre?

Gjest Miryks
Skrevet

Vil tro det. Foreldrene til jenta og lillebroren var noen krek, de også.

Mora klarte å vri alt om så jeg fikk skylda for at datteren stjal på butikken. Hun mente jeg hadde dårlig innflytelse på ungen hennes.

Datteren hadde sagt at mora pleide å "miste" ting i veska si, og oppdaget det ikke før de kom hjem.

Så ja, så klart var JEG dårlig innflytelse.

Skrevet

Har det noe med oppdragelsen å gjøre?

Hi her. I dette tilfellet vet jeg ikke. Syns begge foreldrene virker ok. Jeg tipper vi alle kjenner til mennesketypen, men jeg er ganske overrasket over hvor tidlig det begynner..

Skrevet

Jeg har også ei venninne med ei datter som er ufyselig. Her er det oppdragelse som spiller inn, oppdragelse og at hun tar etter mora. Mora er fullstendig egoist og tenker bare på seg selv og datteren er frekk og uoppdragen og viser allerede nå hvor mye hun ligner på sin mor.

Skrevet

Har du tatt det opp på en skikkeliog måte med de ansatte i barnehagen HI?

Ungene er så mye i barnehage og på skole, så vi som jobber der må faktisk ta vår del av oppdragelsen.

Syns de er rimelig sløve i bhg der dattera di går. de er vel der når dere kommer, da bør de slå ned på slik oppførsel/ språk hos den andre jenta.

Og påbegynte perleplater må da merkes med navn!

Jævlig irriterende å begynne på noe, og så kommer noen andre og tar det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...