bIomstre Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Jeg nyter for tiden et teppe av snøklokker i min hage. Et sus fra fordoms tid, mest sannsynelig plantet på 50-tallet. Har sett at en klynge ikke har de vanlige blågrønne bladene, de er mørkegrønne og blanke. Endelig fikk jeg anledning til å studere de på nært hold, og det viser seg å ikke være snøklokker i det hele tatt! Iherdig gågling avslører at jeg har en plantearv! Nemlig klosterklokker Lykke! http://4.bp.blogspot.com/_Vf2KD3l6Mz4/S8i79svjneI/AAAAAAAADwc/3eJ24Ch3j-Y/s1600/IMG_4614.jpg http://www.plantearven.no/tilgjengelige-planter/stauder-som-er-til-oppformering/paskeliljefamilien/klosterklokke/ Endret 7. mars 2012 av bIomstre
Gjest sug lut Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Jeg nyter et teppe av snø, så det er fint at noen andre har kommet lenger!Så morsomt ha viktige planter - hadde jeg hatt plass skulle jeg planta og sådd bare plantearv-planter i hele hagen og latt dem herje vilt, de er vel garantert hardføre hvis de har greid å leve lenge nok til å bli arv. Gågling er bra.
Gjest amandine Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Har dem jeg også! Fått fra en gammel dame som hadde dem med fra den gang hennes foreldre drev jordbruksskole på Tysnes(?tror jeg). Har sendt dem til Oslo, men der har de ikke trivdes så godt.De er utrolig vakre!
Gjest Ziva Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Har også et teppe av snø, men ikke &%$#$% om jeg nyter det.
Gjest Siklerotte Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har et skikkelig vårteppe, og det nyter jeg!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Akkurat naa sitter jeg et teppe av ull... Hvordan det ser ut ute bryr jeg meg ikke noe om akkurat naa. Brrr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå