Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Da de blide, serviceinnstilte som liker jobben sin. Der dere ned på de? Min søster gjør nemlig det, sier de er uten mål og mening i livet sitt og ikke har noen ambisjoner. Selv de som har en jobb de trives i.
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Tenker like mye om dem som alle andre yrkesgrupper. Ingenting!
*bolla pinnsvin* Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Jeg vil vel tro at de som har en helt vanlig butikkjobb og er fornøyde med det ikke har så mye amisjoner for egen karriere, så der er jeg forsåvidt enig med din søster. Men så spørs det om man skal se på det som en negativ ting. Alle er ikke ambisiøse og opptatte av karriere. Mange er fornøyde med en helt grei jobb og gode kollegaer og det er da ikke noe galt i det?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Nei, jeg ser ikke ned på de. Men nå har jeg selv jobbet i en jobb som mange syns er veldig lav status. Jeg trivdes derimot ekstremt bra!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Tenker at butikkansatte er djevelens verk. Tenk at de kan jobbe i en butikk. OMG.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har fagbrev i butikkfaget, salg og service heter det nå tror jeg. Ikke fordi jeg ikke har ambisjoner eller er uten mål og mening, men rett og slett fordi det er her jeg føler meg i mitt rette element. Jeg elsker kontakten med kundene og det gir meg en god følelse når jeg sender en mann (jobbet i en klesbutikk for menn) ut med en stor porsjon selvtillit
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Jeg dømmer heldigvis ikke mennesker etter sosial status, hvor mye penger de har, hva de jobber med, eller hvordan de ser ut. Jeg dømmer etter om de er gode mennesker, om de er inkluderende, har ett varmt hjerte osv osv. For min del kan jeg ha mye større respekt for en god og varm butikkansatt enn feks en advokat som er en drittsekk.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Er egentlig svært takknemlig for at noen gjør en jobb jeg ikke kunne tenkt meg selv. Er veldig greit at det ikke er bare deltids arbeidende skoleelever i butikken. Tenker kanskje at de har valgt en jobb med kort utdanning for å kunne etablere seg tidligere. Syns egentlig det er på tide yrkesfagere får litt respekt.
lille sprelle Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 Jeg håper de har peiling på hva de driver med og roser selvsagt de gangene jeg møter en som virkelig har peiling og som kan hjelpe meg! Faller meg ikke inn å se ned på noen som helst ut i fra yrke. Det viktigste er at man er god i den jobben man gjør. Vi trenger alle slags yrker i vårt samfunn. Yrkesstolthet er dessverre noe som ikke er "in" lengre i mange yrker.
Svømmetur Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 hmmm jeg er utdannet sosionom, men jobber i butikk.... er riktig nok nylig ferdig utdannet, men trives så godt der jeg jobber så har fått meg en høyre stilling - avdelingsleder og fulltid. Lønnen er ikke mye å skryte av som sosionom, og har like godt betalt i butikk. Hvorfor skal jeg da stresse med det????? Det er vel ingen overraskelse at jeg ikke har satset på karriere og god økonomi når jeg har valgt sosionom utdannelsen? - jeg vil heller ha fleksibilitet, god tid med barnet og familien min og ikke minst, gjøre noe jeg trives med!!!!
Gjest Miryks Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Jeg kan ikke finne på å dømme folk etter jobben deres. Enten er det noe de trives med, eller så er det noe de må gjøre for å få mat på bordet.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 Er glad at vi mennesker er forskjellig og at alle har hver sin yrke. Hadde vært trist hvis vi ikke har noen som jobber i butikk. Hvordan i all verden skal vi få kjøpt mat da? Bestille gjennom nettet? Blir så provosert av sånne overfladiske mennesker som ikke kan tenker lengre enn nesa si. Lurer på hva som foregår opp i toppetasjens dems.
Plutselig_gravid Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har venner i alle "samfunnslag". Velger ikke venner ut i fra hvilken karriere/jobb de velger, men ut i fra hvordan de er som personer. Mål, mening i livet og ambisjoner trenger vel ikke akkurat handle om jobb vel....
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 Synes de er hardtarbeidende mennesker og er takknemlig for jobben de gjør. Ser ikke ned på de. Har selv hatt sommerjobb i matbutikk.
Gjest Heartbroken Skrevet 7. mars 2012 #15 Skrevet 7. mars 2012 Jeg ser ikke ned på noen mennesker som jobber uansett hvilket yrke de har! (jeg ser ikke ned på mennesker som ikke jobber heller, altså). De jeg derimot merker at jeg har litt problemer med, er de som stadig har behov for å hevde seg selv på bekostning av andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå