Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Jeg bruker p-pillen Mercilon, og har gjort det snart et år. Jeg har de siste 2-3 mnd fått mensen noen dager før jeg begynner på "sukkerpillene" (syns det har vært litt rart, men ikke noe stort problem, tror jeg..) Forrige gang jeg startet på nytt brett, klarte jeg å glemme en pille helt i begynnelsen. Tok den da jeg fant ut av det og fortsatte som vanlig med de andre. Men da jeg oppdaget dette fikk jeg mensen igjen samtidig (sikkert fordi jeg glemte den ene....?) Ikke mye mens, men sånn at jeg må ha bind. Problemet er bare det at det har ikke sluttet enda!!! Altså, jeg har hatt mensen i 4 uker nå, (bare noen dagers pause mellom sluttene av sukkerpillene og begynnelsen av nytt brett) Begynner å bli en smule dritt lei av det kan man si. "Problemet" er at nå er det en pille igjen, før jeg skal ta en runde sukkerpiller igjen, men så lurer jeg på om jeg bare skal hoppe over disse og begynne rett på neste brett? Eller om jeg bør ta sukkerpillene og ha "vanlig mens"..? Er jo noe rart når jeg blør i en måned, men vet ikke hva som er best for en syklus på bærtur..... Sukkerpiller eller bare fortsette med p-pillene, og håpe at det gir seg...? Hva ville dere gjort...?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Jeg ville ringt gynekologen eller legen min og byttet merke på p-piller en periode. Jeg fikk også forstyrrelser i blødningene en gang, begynte blø litt midt i brettet osv, uforutsigbart og slitsomt. Legen min mente at da drev kroppen min og mine egne hormoner å kjempet mot pillene, prøvde å tilpasse hormonmengden i kroppen til å lage eggløsning på tross av pillene eller noe sånt. Hun ville jeg skulle gå på en litt sterkere trefasepille en periode så kroppen ble "tvunget i kne". Ellers risikerte jeg å bli gravid på pillene...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Aha, ja det var jo et godt tips. Overhodet ikke aktuelt å bli gravid igjen nå for å si det sånn Da ringer jeg etterpå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå