Gå til innhold

Forkjølet HELE TIDEN! HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært mer eller mindre konstant forkjølet siden oktober i år. Om og om igjen. Begynner som kløe i nesen, nysing og feber, og "flater" ut til en hosteorgie i en ukes tid. Så blir jeg frisk og er det i noen uker, og så er det på`n igjen. Jeg var kraftig forkjølet i vinterferien, og nå er jeg det nok en gang. Blir sprø, for allmenntilstanden blir kraftig nedsatt hver gang, det går ut over studiene!

Jeg har barn i barnehage, men har hatt det i flere år og trodde vi var ferdige med å få absolutt alt som går. Kan det ha noe å si at barnet byttet barnehage i høst?

Er det noe som helst jeg kan gjøre? Kan ikke ha flere sykedager i måneden. Blir vel dessuten snart kastet ut av lesesalen på grunn av nysing, snufsing og hosting :/

Barnet klarer seg forresten mye bedre enn meg, har bare vært småsnufsete et par ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med det samme, men jeg har ME da og stadige infeksjoner og nedsatt immunforsvar er en del av diagnosen dessverre.

Det du kan gjøre selv er å styrke kroppen din mest mulig, gå på helsekosten og kjøp noen gode tilskudd som skal være bra for immunforsvaret. Du bør ha et godt multivitamin, ekstra D-vitamin og omega.

Så må du sørge for sunn mat, grovt og grønt, frisk luft, mosjon og ikke minst NOK søvn. Veldig viktig for immunforsvaret vårt at vi får nok søvn.

God bedring.

Skrevet

Sjekk om du kan ha en atypisk lungebetennelse. Jeg holdt på som deg i 6 mnd. Etter 4 dager på den riktige antibiotikaen var problemet løst.

Skrevet

Kan hende at du har for lite av noen mineraler/vitaminer i kroppen. Tar du noen blodprøver så får man skjekke det ihvertfall.

Ta en prat med fastlegen om dette. Det er jo noe som ligger i bunnen der. Ikke normalt å bli forkjøla hele tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...