Gå til innhold

Bæring av baby - hvilken sele/sjal anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ut å reise med min lille på snart to mnd og tenkte at da må det være greit å ha sele eller sjal å bære henne i, men det finnes jo et vell av ulike modeller der ute! Så hvilken anbefaler du? Jeg vil gjerne kunne bruke den når hun blir større også, for jeg går mye på turer og har tenkt meg på en del toppturer til sommeren :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har har hatt Babyhawk og startet med bæringen fra rundt 1 mnd. Har vært fornøyd med måten han sitter på (froskestilling den første tiden). Vi bruker den ennå, nå til ryggbæring, og han er 1,5 år.

Selv om vi har vært fornøyd vil jeg velge å kjøpe en Ergobaby neste gang da den er litt enklere å ta på over skuldrene siden man kan "forstille" den. Den har også en sovehette som er greit når barnet blir for langt til å få nok nakkestøtte av Babyhawken og har i tillegg en praktisk lomme til småting. De har den på Barnas hus og der kan den prøves noe som er viktig. Det er minuset med dem fra nettbutikker, du vet ikke hvordan de sitter på deg. Jeg hadde veldig lyst på en annen type (husker ikke i farta hva den het) men da jeg prøvde den fant jeg fort ut at den passet ikke for min kropp rett og slett.

Skal du på barnas hus har jeg dessverre opplevd at de ikke har peiling og klarer å påstå at Babybjørn er best -noe den DEFINITIVT ikke er! Barnet sitter ikke bra, får ikke støtte rundt ben/hofter, i tillegg til at bærer får all vekt på skuldrene -anbefaler deg å styre unna!

Lykke til med valget :)

Skrevet

Google Booba, fantastisk sele!!

Skrevet

Google Booba, fantastisk sele!!

Gjest yrild
Skrevet

Vi har Manduca og er veldig fornøyd :-) Men personlig foretrekker jeg sjal de første 4 mnd og så en ergonomisk bæresele som Manduca, Ergo e.l.

Kanskje noen har et sjal å låne deg?

Skrevet

Jeg anbefaler manduca. Har prøvd mye forskjellig, og manduca er absolutt den mest behagelige å bære i, jeg har erfaring med bruk fra nyfødt til treåring:-) Fungerer like bra på rygg og mage...

Forresten er elastisk sjal også supert, men det er mye mer styrete å ta av og på, pluss at det bare brukes frem til ti tolv mnd....

Skrevet

Manduca. Vi brukte den fra fødsel. Den har innebygd spedbarnsinnlegg som gjør at barnet sitter i froskestilling. Perfekt:)

Skrevet

Takk for svar! Det blir nok en liten handlerunde og teste ulike seler. Jeg tenker at sele er noe som kan brukes lengre men et sjal hadde nok vært ideelt akkurat nå. Kanskje jeg må høre om noen vil låne bort , ihvertfall hvis jeg ikke finner en god sele.

Skrevet

Når det gjelder å handle i nettbutikker så har man 14 dagers returrett. Så du kan prøve selen på og eventuelt returnere hvis du ikke syns den sitter godt

;) Jeg har prøvd Manduca og ble veldig glad i den. Lånte den. Men når jeg nå skal kjøpe egen så tror jeg at jeg går for Ergo, for til den får man sekk og magetaske til å henge på selen. Da kan man få med seg litt småtteri hvis man skal ut på tur eller kjapp shopping alene. Det ble tuvlete med manducaen syns jeg. Ikke godt å bære veske eller sekk i tillegg til manducaen. Da må man ha med vogn i tillegg. Kjekt å slippe det med Ergo.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Har en babyhawk som funker greit, men vurdere å skaffe meg en klipse sele.

Hvis du skaffer deg konto på tettintil kan du etter en del innleg på forumet deres få låne sjal for å prøve hos dem.

Skrevet

Banybjørn fungerte helt utmerket for oss. Det beste var at det var en sele som både jeg og mannen likte å bruke slik at vi kunne dele på bæringen.

Ellers tror jeg det meste fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...