Gå til innhold

Gravid KORT tid etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Temmelig sikker på at jeg er gravid... Babyen min er bare noen måneder og jeg har også en jente på 7 år. Hadde ikke tenkt å få flere barn, ihvertfall ikke enda, men ser ut som prevensjonen har sviktet. Jeg kjenner meg litt stresset siden jeg bruker å bli ganske dårlig i svangerskapet, men klarer ellers å ta situasjonen med fatning. Mannen derimot er helt ødelagt og vil absolutt ikke ha flere barn nå. Han synes vi har det travelt nok nå og tenker på at vi må ha god oppfølging av barna osv og at det blir vanskelig med 3. Blir jo dessuten bare rett over året mellom disse to om jeg er gravid. Skal ta en test i dag, men at jeg er en uke over regelmessig mens og har vært veldig kvalm siden jeg ventet mensen taler jo for at sjansen for graviditet er stor... Noen andre som har vært i en liknende situasjon? Jeg er mest bekymret for min mann som jeg trenger støtte fra... Selv må jeg jo gå ut i jobb i 3 måneder når babyen er 7-8 mnd for å opptjene nye fødselspenger, men velger å tenke positivt. Er jeg heldig får jeg jo enda et frisk barn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Er i lignende situasjon akkurat nå.

Har en baby på 4,5 mnd.

Vi var helt sikre fra testen viste positiv at vi skulle ta abort. Vi er ikke klare for et barn til enda og vi har verken plass til det eller økonomi til det.

Vi brukte også prevansjon, men den svikta

Skrevet

Dette ordner seg, blir slitsomt noen år, men tenk så stor glede de to minste får av hverandre. Tror forresten at fødselspenger til sett på mye fødselspenger, så du må ikke jobbe for å få rett på nye.., sjekk det ut..

Skrevet

Gir rett på nye fødselspenger skulle det stå...

Skrevet

Takk for svar begge to. Leit å høre om deres situasjon hemmeliganonym. Klem til deg. :) Ja, gir rett til fødselspenger, men har valgt 100% lønn (dessverre tenker jeg nå) for det betyr at jeg ikke mottar fødselspenger i lang nok periode til å opptjene nye fødselspenger... Derfor må jeg jobbe knappe 3 måneder. Abort er ikke et alternativ for meg, men synd at mannen min er så fortvilet over situasjonen... Er hans reaksjon som bekymrer meg mest! Er jo fortsatt en liten mulighet for at det er kroppen min som spiller meg et puss... Skal på apoteket når lillegull våkner.

Skrevet

Var sikker på at jeg var gravid to ganger første halvåret etter at jeg fikk unge nr tre jeg, hadde så klare symptomer (kvalme, trøtt osv), men kroppen lurte meg begge gangene. Var nok hormonforandringer osv etter forrige svangerskap som slo ut for jeg var ikke gravid... Så det kan være kroppen som lurer deg.

Men det kan selvfølgelig sitte en liten spire der også, og selv om det blir travelt en stund kommer det til å gå helt fint.

Jeg har selv fått fire barn i løpet av drøye 7 år og det er travle dager men ikke noe problem. Alle får god oppfølging, masse kjærlighet og har den god oppvekst. Du må huske på at de får mye fra hverandre også. Det er ikke nødvendig å være sammen med alle barna absolutt hele tiden, de trenger ingen voksen til å sitte å tegne sammen med dem når de har søsken å gjøre det sammen med ;)

Masse lykke til.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Du trenger ikke gå ut i jobb. å være i fødselpermisjon- gir rett til nye fødselspermisjons penger. :)

Skrevet

Ja, men må jo ha arbeidet 6 av de 10 siste mnd før termin? Jeg mangler da 3 av de 10 siste mnd... Dette pga kort permisjon nå med 100% dekning... Rekker du 6 av de 10 siste mnd med fødselspengene du mottar nå? Heldig du er! :) Det hadde gjort situasjonen min så mye lettere....

Skrevet

jeg har også hatt 100% permisjon, og ble ikke gravid før mini var 6 mnd. Men ja jeg har rett på nye penger siden jeg er sykemeldt ut hele dette nye svangerskapet. Så ja du må ut i jobb igjen, om det ikke er en grunn til at du må være sykemeldt- og dermed få rett på penger via det.

Skrevet

Eg har 17 mnd mellom mine, men måtte berre jobbe 8 veker etter at begge sin permisjon var over, sjølv om eg hadde 100% i første permisjon. Etter permsjonen tok eg ut sommarferie, som vert rekna som lønna arbeid iflg NAV, og deretter tok eg 3,5 mnd ulønna permisjon. Då hadde eg likevel jobba 6 av dei siste 10 mnd. Du får evt høyre med NAV om korleis det kan ordnast dersom det vert aktuellt.

Skrevet

hei :-)

dette går bra :-)

vi har også blitt veldig overrasket over ny graviditet og har to barn med akkurat 12mnd mellomrom. ja, det er slitsomme perioder men også mye mye kos og hygge. barna har hele tiden noen å leke med å dette blir en kjempefordel etterhvert som de vokser til.

jeg skal ikke si at livet er en dans på roser med to så tette, men alt ordner seg. dere har jo til og med et eldre søsken som kan hjelpe til med enkle oppgaver som leke med barna/hente smokken som falt ut osv.

jeg ble fortalt at svangerskapssymptomer og problemr som for eks kvalme kunne oppleves mindre plagsomme pga amming og hormoner i kroppen.

Lykke til, det ordner seg alltid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...