Gå til innhold

Jeg og mannen kan ikke ha sex... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har et stort problem.

I utgangspunktet så prøvde vi å bli gravid, men etter 5 SA og 2 MA, så har vi latt være å håpe så mye på det. Undersøkelser ble satt i gang og det viser seg at han har en kromosomfeil..

Uansett.. problemet er at vi ikke ønsker at han skal steriilisere seg, da prøverør kan bli aktuelt en gang (selv om sjansen er minimal for å lykkes da også...)

Jeg ble gravid en gang når jeg gikk på p-piller, samtidig som jeg blir et monster av dem. jeg ber folk om å dra til helvete bare de sier hei, osv..

(Har prøvd 4 forskjellige merker)

P-stav og P-sprøyte er heller ikke noe for meg, sa legen. siden de inneholder det samme som P-piller.

Kondom kan vi ikke bruke, fordi mannen har måttet operere i penishodet og forhuden, så han har litt nedsatt følelse. Med kondom så kjenner han rett og slett null.

Spiral er ikke aktuelt. Vi har prøvd det, men uansett hvor kort trådene blir klippet så stikker mannen seg på de, og det gjør visstnok VONDT.

Hoppe av i svingen er ikke aktuelt, da jeg ikke vil ta sjansen på å bli gravid og miste igjen...

Vet ikke helt hva vi skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Ladycomp og sikre\usikre perioder? Funker veldig bra om du har en stabil syklus.

Skrevet

Dere kan like fullt ha et samleie med kondom, slik at du får ditt, og deretter kan du f.eks suge ham til orgasme etterpå. Ift spiral og tråder, så har jeg selv vært gift med en mann som hadde 20cm lang penis når den var erigert, og han kjente aldri noe. Det er jo heller ikke nødvendig å støte helt opp i livmortuppen. Om sterilisering blir løsningen, så går det kanskje an å fryse ned spermen til eventuelle prøverørsforsøk senere?

Vel, min mann har nok noe lengre enn 20 cm. 23 for å være nøyaktig.. han kjenner de selv om han ikke støter helt inn. Vi prøvde i 6 mnd, men han kjente de hver gang. jeg gikk til legen 2 ganger for å klippe trådene, og den siste gangen så sa legen at hun ikke kunne klippe de kortere. han kjente det like godt og fikk mindre og mindre lyst på sex, fordi det gjorde vondt. (Skjønner det jo godt)

Og joda, vi kan ha sex på måten du beskriver, men det er ikke akkurat det samme.

LadyComp e.l. vil jeg ikke ta sjansen på, siden de ikke er så sikre som produsenten vil ha det til, og jeg vil som sagt ikke risikere å bli gravid igjen.

HI

Skrevet

Har du prøvd minipiller? Jeg fikk masse bivirkninger av p-piller (prøvde ulike typer): humørsvingninger, nedstemthet osv. - gråt hver dag... Med minipiller går det helt fint. Jeg bruker Conludag som er den typen med minst hormoner. De har litt lavere sikkerhet enn p-piller, men bedre enn kondom. Jeg har brukt dem i snart 6 år uten å bli gravid, så de funker i hvert fall for meg (og jeg har blitt gravid på første forsøk med begge barna)

Anbefaler deg i hvert fall å prøve dette! Ellers er jo pessar et alternativ. Jeg har prøvd det, og syntes at jeg kjente for lite, men det kan jo variere fra kvinne til kvinne.

Skrevet

Jeg brukte pfc(ladycomp, pearly)) i 2 år uten å bli gravid, og jeg blir superlett gravid. Hvordan vet du at de ikke er så sikre, hvis de følges til punkt og prikke og du har rimelig stabile sykluser?

Skrevet

P-ring! Jeg tålte verken p-piller eller minipillen, men p-ring funket fint. Da holder mesteparten av stoffene seg i livmoren hvor de hører hjemme. Noen menn kan kjenne den under samleie, men den kan da taes ut midlertidig så lenge du setter den på plass igjen innen 1 time.

Skrevet

3småkrapyl: Det er ikke snakk om at han bunner meg hele tiden, men han kjenner de likevel. er det noen vits i å kverrulere på dette? Det er slik det er for oss. Helt ok at det ikke var/er sånn for deg/dere, men slik er det for oss og det må du nesten bare godta.

Magica: Det er legen som har frarådet oss pfc, fordi de er såpass usikre. jeg har også en venninne, som nå har en sønn på 3 år, etter bruk av pfc. hun hadde helt stabile sykluser.

HI

Skrevet

Dere kan like fullt ha et samleie med kondom, slik at du får ditt, og deretter kan du f.eks suge ham til orgasme etterpå. Ift spiral og tråder, så har jeg selv vært gift med en mann som hadde 20cm lang penis når den var erigert, og han kjente aldri noe. Det er jo heller ikke nødvendig å støte helt opp i livmortuppen. Om sterilisering blir løsningen, så går det kanskje an å fryse ned spermen til eventuelle prøverørsforsøk senere?

Vel, min mann har nok noe lengre enn 20 cm. 23 for å være nøyaktig.. han kjenner de selv om han ikke støter helt inn. Vi prøvde i 6 mnd, men han kjente de hver gang. jeg gikk til legen 2 ganger for å klippe trådene, og den siste gangen så sa legen at hun ikke kunne klippe de kortere. han kjente det like godt og fikk mindre og mindre lyst på sex, fordi det gjorde vondt. (Skjønner det jo godt)

Og joda, vi kan ha sex på måten du beskriver, men det er ikke akkurat det samme.

LadyComp e.l. vil jeg ikke ta sjansen på, siden de ikke er så sikre som produsenten vil ha det til, og jeg vil som sagt ikke risikere å bli gravid igjen.

HI

Jeg har brukt ladycomp i typ 3 år. Blitt gravid når jeg vil og unngått det når jeg ikke vil. Omtrent 99.9% sikker om du har stabil syklus og bruker den riktig (basal bodytemratur som er det første du tar etter ett vist antall timers søvn, ingen overstadig alkoholbruk og ikke feber. Du må ta det før du prater, står opp etc)

Skrevet

HI

Jeg har brukt ladycomp i typ 3 år. Blitt gravid når jeg vil og unngått det når jeg ikke vil. Omtrent 99.9% sikker om du har stabil syklus og bruker den riktig (basal bodytemratur som er det første du tar etter ett vist antall timers søvn, ingen overstadig alkoholbruk og ikke feber. Du må ta det før du prater, står opp etc)

Også vært kjempefornøyd med dette som familieplanlegger:):)

Skrevet

Uansett om han har 23 cm, så er ikke du 23 cm lang innvendig:) Dermed kan han jo ikke støte hele penis inn i deg. Det må jo dessuten gjøre fryktelig vondt om han bunner deg hele tiden. Har dere hørt om det er mulig å fryse ned sperm, slik at han kan sterilisere seg, men likevel ikke lukke muligheten for å kunne teste prøverør siden?

vi ble ikke anbefalt å fryse, siden kvaliteten allerede er så dårlig.

HI

Skrevet

Synes du er frekk mot folk som faktisk prøver å hjelpe deg. "Det må du bare godta"? Hun prøver å være kreativ og hjelpe deg, er vel ikke akkurat slik at hun har egeninteresse av det!

Når det gjelder problemet deres bør dere ta en prat med legen for å høre hvilke alternativer som er mulig.

Gjest Miryks
Skrevet

Hvis spermiene er såpass dårlige, hvorfor steriliserer han seg ikke bare da?

Enig med 2småkrapyl, jeg.

Skrevet

Jeg stusset også på hvorfor spermen hans er brukendes ved prøverør men ikke ved naturmetoden. Hvis det er kromosomfeilen som er problemet, kan han jo bare sterilisere seg?

Skrevet

Ville absolutt gått for sterilisering og heller evt brukt en donor senere.

Om han har dårlig sædkvalitet og i tillegg en kromosomfeil som det ikke er greit å "avle" videre på ville jeg latt være å gjøre det jeg.

Skjønner jo at det er veldig sårt, og nærmest en sorgprosess en må gjennom, men det er likevel sånn det er for enkelte. Jeg og mannen min snakket mye om dette før vi prøvde få barn, og vi var enige i at man ikke trosser naturen når naturen ikke vil, da går man heller for alternative metoder å få barn på. Adopsjon, donor, fosterforeldre osv..

ønsker dere lykke til!

Skrevet

Jeg er litt usikker på hvor du vil med innlegget ditt. Alle svarene du får blir ganske brått avvist. Jeg kjenner til andre som har samme problem med svangerskap pga kromosomfeil som far er bærer av, hvor spontanabort er vanlig og sjansene for et barn som ikke er levedyktig er tilstede. Er dette noe som kommer til å bæres videre i genene til et eventuelt barn mellom dere? I så fall, kanskje dere skal vurdere andre alternativer? Høres nok brutalt ut at jeg sier dette, men tipper du ikke ønsker at dine barn skal gå gjennom det samme som du gjør akkurat nå? Det er uansett en vurdering dere må gjøre.

Så da har du to valg. En: en av dere steriliserer seg nå og dere velger å bli foreldre gjennom hjertet. Dere vil ha et normalt samliv. To: Dere venter på prøverør og derfor må dere også ta til takke med et mer kreativt sexliv, at dere har problemer rundt å gjennomføre et standard samleie betyr ikke at dere ikke kan ha sex. Finn frem lekene og se på den som en periode frem til den dagen en av dere velger å sterilisere seg.

Skrevet

han stikker seg såklart ikke om han ikke putter den langt inn.......... hjelpes............. han får ligge å dvele på hullet da vettu

Skrevet

Jeg blir veldig usikker på hva du ønsker med dette innlegget. Det kan virke litt (på både hovedinnlegget og responsen din på svarene du har fått) at du ikke er så interessert i løsninger på problemet.

Dersom dette er riktig, og du egentlig er ute etter å få litt støtte og sympati, så skal jeg heller gi deg det, enn å gi deg råd du ikke vil ha.

Det høres ut som en håpløs situasjon, og jeg forstår veldig godt at det er frustrerende, både med hensyn til å få egne barn, og mht sex. Du har all min sympati, og jeg håper det ordner seg for dere.

Skrevet

Jeg blir veldig usikker på hva du ønsker med dette innlegget. Det kan virke litt (på både hovedinnlegget og responsen din på svarene du har fått) at du ikke er så interessert i løsninger på problemet.

Dersom dette er riktig, og du egentlig er ute etter å få litt støtte og sympati, så skal jeg heller gi deg det, enn å gi deg råd du ikke vil ha.

Det høres ut som en håpløs situasjon, og jeg forstår veldig godt at det er frustrerende, både med hensyn til å få egne barn, og mht sex. Du har all min sympati, og jeg håper det ordner seg for dere.

Dette var et fint innlegg som fikk meg til å legge vekk irritasjonen! Jeg kan også forstå frustrasjonen deres, og ønsker dere masse lykke til =)

Skrevet

Som en annen også skriver, så anbefaler jeg deg å prøve p-ring. Jeg var mye plaget av migrene med p-piller, men når jeg byttet til p-ring forsvant det helt. Mange er ikke plaget av p-ringen i det hele tatt når de ha sex, men hvis dere kjenner den, så går det an å ta den ut og så sette den inn igjen etterpå.

Skrevet

Såvidt jeg vet kan man så og si alltid angre en sterilisering av mannen, det går an å sveise sammen igjen. Dette, samt mindre inngrep er grunnen til at man anbefaler at mannen steriliserer seg istedet for damen. Altså, sterilisering er vanligvis ingen god prevensjonsmetode om man har tenkt på barn i fremtiden, men deres situasjonen høres såpass spesiell ut at det kan være en mulighet å undersøke denne muligheten ihvertfall. Tror tom det skal kunne gå an å hente ut sæd via en nål og bruke til inseminasjon eller prøverør om forsøket på å prøve å skjøte sammen igjen er mislykket. Dere kan jo undersøke litt! Uansett, lykke til!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Mine tråder til spiralen er sannsynligvis helt borte etter at legen sa han nok svidde dem av under en conisering, han sa at i så fall måtte jeg bare få fastlegen til å henvise meg til gynekolog. Mannen kjente trådene tidligere, men ikke etter dette. Hvis det ikke er noe problem (som gynekologen her sa), kan du jo bare få fjernet trådene?

Skjønner heller ikke hvordan dere kan bruke sæden ved prøverør, men ikke ellers pga kromosonfeil?

Skrevet

Det kan jo hende at de vurderer preimplantajonsdiagnostikk da:)

Skrevet

Ehmmm... Hvorfor i all verden vil du ha barn med en som har kromosonfeil? ^^

Skrevet

Ehmmm... Hvorfor i all verden vil du ha barn med en som har kromosonfeil? ^^

Hva slags spørsmål er det egentlig?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...