Gå til innhold

Hvordan regner jeg menssyklus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg har 6 uker mellom menstruasjonene mine når jeg ikke går på noe med hormoner. 16. januar var første blødninsdag forrige mens. Første dag av siste mens var 27. februar. Hvor lang syklus har jeg da? Hvordan regner jeg dagene liksom?

Samboeren og jeg er ikke prøvere, men om jeg skulle bli gravid så gjør det ikke noe. Så jeg har ikke gått på p piller på 6 mnd. tid, så ingen hormoner i systemet mitt nå.

Er det "vanlig" å få mens hvis man er gravid? Jeg har de siste ukene hatt en tung følelse nederst i magen, følt meg oppblåst. Jeg har også stikkinger og ømme bryster. Noe jeg ikke har vært plaget med før, i det hele tatt. Men fikk jo mensen, så kanskje jeg plutselig får ømme pupper ved mens?

Men siden jeg fikk mensen, da skal vel sjansen for graviditet være svært liten?

Bare lurer på om jeg skal teste.. Mensen burde jo være et tegn på at graviditet er utelukket..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du teller fra og med 16 januar til og med 26 februar.

27. feb blir første dag i neste syklus.

Noen opplever å få menslignende blødninger selv om de er gravide. Men det er ikke noe som skjer hos så veldig mange.

Det skader jo ikke å ta en test, så får du hvertfall utelukket evt bekreftet.

Skrevet

Så da har jeg 42 dagers syklus.

Jeg har vært av og på p pillen de siste årene, samt hatt noen runder med p ring og slike som utsetter mensen. Så hatt en del tull i systemet, tåler ikke hormoner så godt, så nå orker jeg ikke mer..

Men hvis jeg nå får mensen regelmessig hver 6. uke, så må jeg ha eggløsning innimellom her? Bare så redd for at jeg ikke kan bli gravid igjen siden mensen har vært så opp og ned. Gikk 6 mnd. mellom en stund. Men det har sikkert med av og på hormoner og gjøre.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...