Gå til innhold

Får ikke tredjemann til å sitte!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kloke kvinner!

Her har jeg ikke vært aktiv siden minstemann var liten, hehe! Men nå tørker jeg støvet av tastaturet og håper på noen gode råd.

Vi har to barn på 5 og 2 år, og tenkte i høst at nå var vi klar for nr 3. De to forrige gangene har jeg blitt gravid på et knips, jeg ble gravid på 3. pp/ 1. pp. Men nå er jeg på 6. pp uten at det har skjedd noe som helst!!

Ikke for å støte de som prøver lenge, jeg har full forståelse for at det å prøve 6 ganger ikke akkurat er en bragd. Vi har vel ikke prøvd så veldig hardt heller, ingen EL-tester, kun hatt oss omtrent på den tiden i måneden da jeg tror jeg har EL.

Det jeg lurer på er dette- er det flere som har opplevd å bli lett gravid først, og så senere ikke få det til?

Kan det bare være jeg som har blitt eldre, som er årsaken? Jeg ble gravid med nr 1 som 24-åring, nr 2 som 27-åring. Nå er jeg 31, men synes liksom ikke det er all verdens... :) Jeg er ganske tynn og, har en BMI på 19, så det pluss litt stress akkurat nå kan vel også være en grunn.. :) Jeg ammer forresten minsten en gang i blant enda, men det er små mengder det er snakk om.

Jeg er en nervøs sjel, så jeg tenker at det sikkert er noe supergalt nedi der, kreft eller andre troll som har flyttet inn i livmoren min siden jeg ikke blir gravid;/ Hadde mye magevondt/ ujevne blødninger for et år siden og fikk sjekket det hos Gyn, men ikke hatt noe plager siden og er regelmessig nå. Håper det ikke er noe galt, men bekymrer meg frem til ny Gyn neste uke, så om noen har noe beroligende å si blir jeg glad.

TUSEN HJERTER TAKK for gode råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Pleier ikke svare ofte her, men nå måtte jeg for dette var nesten som å lese om meg selv;) Her var det nr.2 som ble vanskelig, nr.1 satt nesten med en gang og det hadde vi jo håpet nr.2 skulle også. Men da fikk vi oss en liten overraskelse for det drøyde. Gikk faktisk over et år og vi hadde time til utredning for uforklarlig ufrivillig barnløshet med nr.2. Men da timen var bestilt og jeg slappet av satt spiren som et skudd;)) Beste rådet jeg kan komme med er å forsøke å slappe av så skal du se spiren straks sitter:)

Lykke til!

Skrevet

Nr en gikk umiddelbart, nr 2 tok nesten tre år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...