Gå til innhold

Dagpenger og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg fikk innvilget dagpenger i januar og skal imorgen på veiledningsmøte på NAV. Eg har ikke sagt noe om at eg er gravid. Vil det skape noe problem?

Er begynt å få problemer med bekkenet og skal til legen neste uke. Er det noe eg skal fortelle eller ikke? Er så usikker på hva eg bør si. Jobber som tilkallingsvikar i en bhg, men kjenner at det er noe eg ikke klarer mer.

Hva skjer egentlig på et sånt møte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få dagpenger må du jo være reell arbeidssøker, om du ikke er i form til å jobbe er du jo ikke det.. Vil tro at det er mulighet for å sykemeldes fra dagpengene om du trenger det forutsatt at du har opptjent rett til sykepenger.. Men kan være det er "lurt" å ha mottatt dagpenger i 4 uker før du evt sykemeldes slik at du får med deg dagpengene i sykepengeopptjeningen...

Skrevet

Vanlig oppfølgingssamtale for arb søker. Gjør ikke noe om du er gravid. Blir du sykmeldt skal du ha sykepenger og ikke dagpenger. Blir du gradert sykmeldt skal du ha SP og DP.

Det er lov å være gravid arbeidssøker og også å ha problemer med bekkenet, det er ingen ting å skjule.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...