Gå til innhold

Hjelp!! Noe som stikker ut av underlivet mitt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte en liten gutt for en uke siden, ble sydd masse både ut og inn. Idag tittet jeg ned i speilet etter at jeg hadde vært plaget av hevelse og vondt. Jeg var veldig hoven der nede. Jordmor sa at klitoris huden ble revnet litt bare, jeg ser at jeg hat fått en pynte sting på klitoris, men under klitoris huden er det en erte stor ting som stikker ut. Den er veldig øm og vondt å ta på. Hva kan det være? Bør jeg vente til alt er grodd sammen og hevelsen har gått ned eller skal jeg kontakte legen.

Skriver fra mobilen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vente lenger enn som så før du ser på underlivet ditt!;)

Er mye som skjer der nede, og for noen er det forandret for alltid.

Det kan være flere ting, vanskelig å si så tidlig. Det kan være urinrøret ditt som har flyttet litt på seg, det kan være en kjertel, hemoroide, åreknute- eller det kan være skjedeveggen har kollapset og kommer ut.

Eller så er det bare klitoris som ser sånn ut nå, den ligger jo gjemt under "forhud", altså kan det som titter frem under hudfolden bare være den.

Jeg ville ventet litt dersom det ikke gjør for vondt, og så evt tatt kontakt med lege igjen dersom det ikke går vekk- eller om det gjør altfor vondt.

Skrevet

Det gjør ikke vondt hvis jeg ikke tar på det eller at den kommer i kontakt med noe. Men er det vanlig at det er slik når man nettopp har fått barn? Jeg blir så redd av å se på det at jeg blir kjempe svimmel og kvalm :(

Jeg tror det er klitoris som stikker ut. Kommer den til å gjemme seg igjen etter hevelsen, tro?

Skrevet

Det er vanlig med mye rart når man har fått barn!;)

Feks har skjedeveggene mine gått mer sammen og blitt presset ned slik at de synes mer i åpningen enn de gjorde før. Venninna mi kan ikke bruke tampong lenger fordi den popper ut igjen, svigerinna mi fikk svære åreknuter der nede etter fødsel og hos mange faller livmoren så mye frem at livmortappen kommer ut og synes i åpningen...

Og det er over 3 år siden samtlige av oss fødte.

Så det at man har hevelser, arr, kuler og rare greier der rett etter fødsel, det er helt normalt. Du bør vente hvertfall et par mnd før du tar det "seriøst", med mindre du som sagt har vondt.

Hos noen forblir det forandret, mens andre igjen går tilbake til slik de var før.

Skrevet

Men hvor lang tid tar det før hevelsen går ned?

Skrevet

Synes synd på min lille baby siden jeg ikke kan holde han nok. Jeg ligger heletiden, kan ikke sitte eller gå. Jeg vil bare høre om det er flere som har/ hadde det slikt eller er det bare meg kanskje?

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...