Gå til innhold

vi kan gifte oss for din skyld!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

det sa samboeren min til meg... han har alltid sakt at han ikke vil gifte seg, jeg har vist det fra dag en og jeg har sakt at det er noe jeg drømmer om, men vi har aldri hatt noe diskusjon på det eller noe dårlig stemning eller noe. vi har bare vært klar over at vi vil forskjellig, og jeg har tenkt at bra menn vokser ikke på trær, og jeg vil heller være sammen han en gift med en annen.

så nå, etter vi har vært sammen i 2 år, så sier han: "vis det er viktig for deg, og du blir glad, så kan vi gifte oss. jeg vil jo være sammen deg resten av livet uansett".

er det sånt man liksom skal bli glad av?

jeg føler det litt bittersøtt, at han gjør det for meg, og at det er søtt, men at jeg er dust som får han til å gjøre noe han egentlig ikke vil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel han som velger å gjøre noe som ikke betyr så mye for ham, men kanskje veldig mye mer for deg ?

Synes det var romantisk jeg - og fornuftig, for han har jo tydeligvis tenkt over at han vil være sammen med nettopp deg resten av livet. Når det valget er gjort, så er å gifte seg kanskje ikke så skummelt/vanskelig/rart.

Fornuftig fordi dere ikke trenger de samme samboerkontraktene lengre, og tryggere økonomisk for barna og dere.

Ville blitt veldig glad - oppfatter ham ikke som ryggradløs, men som at han har tatt et valg.

Skrevet

Han gifter seg jo ikke med deg hvis han IKKE vil det! ;)

Om man skal ha eller har barn sammen er man jo likevel knyttet sammen for alltid! :)

Skrevet

Det viser jo at han bryr seg masse om deg :) Be happy, get married. Skjønner at du kanskje ønsket deg et skikkelig romantisk frieri også, menmen

Skrevet

men ville ikke dere følt det som om dere fikk han til å gjøre noe han egentlig ikke ville?

jeg vet han elsker meg, og at han bare vil være med meg og at han vil gjøre alt for å gjøre meg glad. akkurat som jeg vil med han og jeg føler at jeg utnytter han litt om jeg sier ja.

jeg sa bare at han ikke kan gifte seg med meg for min skyld og at han må ville selv også. han har ikke fridd, han bare sa det. kanskje han frir snart.

Skrevet

Det viser jo at han bryr seg masse om deg smile.png Be happy, get married. Skjønner at du kanskje ønsket deg et skikkelig romantisk frieri også, menmen

nei, jeg tror at han kommer med ring og frir ordentlig. for han har alltid sakt at det er mannens jobb. kanskje han mer forbreder mer på et frieri? vi har snakket sånn her med gjevne mellomrom i to år. sånn når vi ligger i sengen på kvelden og koser. men han har aldri sakt at han kan gifte seg for min skyld før da.... :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Indirekte så vil han jo gifte seg fordi han vil alltid være sammen med deg og gjøre deg glad og du blir glad ved å være gift med ham.

Han høre veldig søt ut, tenker jeg :-)

Skrevet

Jeg synes det viser litt om hvor mye pris han setter på deg og dere som en familie. Han har alltid sagt at han ikke vil gifte seg, skriver du, og så sier han nå at han kan gifte seg med deg (underforstått: fordi han vet hvor mye det betyr for deg). Jeg synes du skal ta det som en enorm kjærlighetserklæring!

Nå vet ikke vi noenting om bakgrunnen for at han ikke vil gifte seg, om det er pga erfaringer fra andre rundt han eller bare at han ikke ser poenget selv, men uansett er DU den som har fått han på andre tanker. So what om du tok opp temaet først, og han ikke ville da. Han får vel lov til å oppfylle kjæresten sin sitt høyeste ønske, og være glad for det samtidig? Kan hende han har hatt litt tid til å tenke over det og revurdert situasjonen.

Ikke avvis han i alle fall, han fortjener i det minste at dere setter dere ned og snakker ordentlig ut om hva han tenker om giftemål og hvorfor han har endret tankegang.

Skrevet

Jeg synes det viser litt om hvor mye pris han setter på deg og dere som en familie. Han har alltid sagt at han ikke vil gifte seg, skriver du, og så sier han nå at han kan gifte seg med deg (underforstått: fordi han vet hvor mye det betyr for deg). Jeg synes du skal ta det som en enorm kjærlighetserklæring!

Nå vet ikke vi noenting om bakgrunnen for at han ikke vil gifte seg, om det er pga erfaringer fra andre rundt han eller bare at han ikke ser poenget selv, men uansett er DU den som har fått han på andre tanker. So what om du tok opp temaet først, og han ikke ville da. Han får vel lov til å oppfylle kjæresten sin sitt høyeste ønske, og være glad for det samtidig? Kan hende han har hatt litt tid til å tenke over det og revurdert situasjonen.

Ikke avvis han i alle fall, han fortjener i det minste at dere setter dere ned og snakker ordentlig ut om hva han tenker om giftemål og hvorfor han har endret tankegang.

ja. han er super søt og snill :) det er bare jeg som er litt redd for at han skal gjøre noe han ikke vil. men kanskje jeg skal stoppe og tenke sånn og heller tenke sånn som dere. at jeg er heldig som har en mann som liker meg så godt at han vil gjøre dette for meg. det er jo veldig fint gjort av han og vi skal jo være sammen for alltid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...