Gå til innhold

Første kontroll hos jordmor, og lurer på..


Fersking:)

Anbefalte innlegg

..Hva kan man forvente? Skal dit neste mandag, er da 12+1. Og siden jeg er en fersking, lurer jeg på hva som skjer der.

 

Syns det er så mange her inne som forteller om at de har fått se fosteret på første kontroll.. Er det vanlig? Var på tidlig ul hos privat klinikk i uke 8, men vil mer enn gjerne se frøet vårt igjen!! Er det sjans for det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste jordmødre har ikke erfaring nok til å uttale seg på ul, da ville jeg heller reist til ordentlig gynekolog,! Men hun vil jo gjøre mange av se tingene legen gjør og da prøve å høre etter hjertelyden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Jeg tror ikke dete r vanlig at jordmødre har ul apperat. Men der har fetal doppler som dem kan høre hjertelyden men, men sjansen er meget liten for at du får høre den da, for jormødre vil helst ikke prøve å finne hjertelyden i uke 12 pga det er så stor sjans for å ikke finne den siden livmoren såvidt har tittet opp over skambeinet. Jeg var selv til kontroll i dag og er 12 uker på vei og da prøvde dem å finne hjertelyd uten å lykkes.

Ellers så blir det en del prat og svarer på eventuelle spørsmål. Du må levere morgen urin og veies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de heldige som har fått se babisen hos jiordmor, både i 11+6 og i dag 13+4 :) men tror heller ikke det er normalt altså.. var hos en annen jordmor i fjor og hun ville ikke en gang prøve å finne hjertelyd i uke 16 :S

er du heldig så prøver hun å lytte, ellers som noen andre sier her så er det mye papirutfylling og en del småprat :) men er veldig koselig å være hos jordmor, en helt annerledes atmosfære enn hos lege feks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vært på tidlig ul, og det er ganske dyrt -så det blir ikke flere før ordinær. Alt var jo bra da, men syns det er vanskelig å stole på at det er det fortsatt. Er bare så engstelig for at det ikke lever lenger, at noe går galt underveis. Skulle virkelig ønske jeg fikk en bekreftelse på mandag om at alt er i orden. Kjedelig om jeg ikke får høre hjertet engang. Litt berg og dal-bane for tiden, noen dager føles alt bra og andre dager er jeg redd for at alt har stoppet opp og at jeg bare er gravid i hodet.. har sikkert godt av en samtale med jordmor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok som oss alle andre. Det er dager der jeg også er veldig bekymret og redd for at det ikke er noe mer liv inni magen. Men stort sett så går det bra når vi har kommet til dette tidspunktet. Jeg tror det viktigste er å prøve å roe seg med tanken på at spiren vokser og gror. Og at alt er bra :) Så lenge du ikke har hatt store magesmerter og blødning så tyder det hvertfall på at ting utvikler seg slik det skal. Det er bare en liten prosent som mister uten å ha noen symptomer på det.

Dette skal gå bra for oss alle ;)

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingrn ul på meg ho jm. heller ikke søk etter hjertelyd. så det blir vel blodprøve og samtale:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, var hos jordmor idag og det gikk veldig bra! I tillegg til at hun var veldig fin å prate med, så fikk jeg se den lille på ultralyd. Med armer og ben, og et bankende hjerte. Deilig å få bekreftelse på at alt var bra, igjen ;)

 

Nå har jeg rundet 12 uker, sett at frøet har det bra, så nå bør jeg kunne slappe av fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ferskning!! Så deiliig følelse!?

 

Skal til jordmor onsdag, og gleder meg.

Tidlig ultralyd på mandag.. Spennende tider i vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ferskning!! Så deiliig følelse!?

 

Skal til jordmor onsdag, og gleder meg.

Tidlig ultralyd på mandag.. Spennende tider i vente..

 

Tusen takk! Utrolig deilig!! Lykke til, og gled deg. Fantastisk å få sniktitte på den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...