Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Kjæresten min har bursdag i morgen, og jeg har invitert ham på middag hos meg. Hadde tenkt til å lage tapas eller sushi, men har blitt så fryktelig forkjølet at jeg verken orker å reise til byen for å kjøpe ingrediensene eller å stå på kjøkkenet i mange timer. Hva kan jeg lage som ikke krever allverdens innsats, og som jeg får ingredienser til på nærbutikken? Vil jo gjerne gjøre litt stas på ham i morgen, men føler meg helt...kjøttkake :/
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Noe som er innmari godt: Pakk inn kyllingfilet i bacon, stekes i panna. Bruk tannpirkere til å holde bacon på plass Serveres med pastasalat med rødløk, eplebiter og paprika f.eks. Dressing av 60-40 med yoghurt naturell og rømme (krydder etter smak) blandes inn i pastasalaten. Namme!
☆☆☆ Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Kjøttkake høres godt ut Ellers er det jo stas med en god biff, har inntrykk av at de fleste menn er enig..
L-8 Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Catering? Mange som har helt ok catering tapas.... Eller bare bestille sushi?
Hønemor30 Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Spørs jo helt hva han liker,min hadde vært strålende fornøyd med kamskjell,biff og brulé. Alt fåes i butikken og er lett å lage.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Spørs jo helt hva han liker,min hadde vært strålende fornøyd med kamskjell,biff og brulé. Alt fåes i butikken og er lett å lage. Her var det flere gode tips, takk! Kamskjell har de nok ikke på min nærbutikk, og dårlig med catering i nærheten er det også. Han liker det aller meste, men er laktoseintolerant. HI
ny vestfold Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 dette er kjempegodt,og tar ikke lang tid: Ertesuppe: 150g erter(grønne frosne) 2sjalottløk 2,5 dl kyllingkraft(bulljong terning ) 1ss smør 1dl fløte ca 1/2-1ss limesaft litt salt og pepper smelt smør,surr løk og hell over kyllingkraft og fløte, tilsett erter,limesaft,og krydder.kjør i stavmikser og server.Veldig godt med sprøstekt bacon og baguetter Kyllingfilet bruna i panna,kryddra med koriander og lime stek ferdig i ovnen,stek grønnsaker i stekepanna eks: sopp,paprika,asbargesbønner,annanas,gullerøtter kryddre me salt,pepper el litt koriander. server dette med kokt ris avslutt med is Det som tar tid er og dele grønnsaker,det andre fikser seg nesten selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå