Gå til innhold

om man takker nei til vaksine til barnet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

reagerer helsestasjonen på det? er det slik at man kan risikere å bli kontaktet av barnevernet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh....nei....!

Det kan tenkes de vil prøve å overtale deg til å vaksinere, men det sees ikke på som omsorgssvikt.

Hvis du er skeptisk til vaksiner, så forstår jeg det veldig godt! Jeg valgte derfor å starte vaksineringen ved 5 mnd alder istedenfor ved 3 mnd alder, siden jeg tenkte som så at ungen var mer motstandsdyktig da h*n ble litt eldre. Ulempen er at de er større også ved siste vaksine, så de er ikke så glad i helsesøster! :D

Skrevet

Det er fritt valg! Ingen kan fordømme deg ift det! Man skriver faktisk under på at man evt lar barnet sitt vaksinere også. Jeg Vaksinerer ikke! (har et barn som har fått påvist vaksineskade). Jeg jobber innen barnevernet og ingen av mine kollegaer tviler på meg som mor ;) anbefaler deg å lese både for og imot før du tar en beslutning.

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Å gode gud, ikke ENDA en ny vaksinetrÅd :(

Noen som tar veddemÅlet? Hvor mange svar ender denne trÅden opp med? :D

Til HI; foreldrene bestemmer det selv

Gjest sug lut
Skrevet

Det er fritt valg! Ingen kan fordømme deg ift det! Man skriver faktisk under på at man evt lar barnet sitt vaksinere også. Jeg Vaksinerer ikke! (har et barn som har fått påvist vaksineskade). Jeg jobber innen barnevernet og ingen av mine kollegaer tviler på meg som mor wink.png anbefaler deg å lese både for og imot før du tar en beslutning.

Jo, denslags gratispassasjervirksomhet og ansvarsfraskrivelse kan man fordømme herfra til helsike og tilbake.
Skrevet

altså, spørsmålet er ikke så dumt med tanke på hvor ville og sinte mange blir når noen er negative til vaksiner- mange blir tydeligvis meldt til barnevernet for mindre viktige saker enn dette

Skrevet

altså, spørsmålet er ikke så dumt med tanke på hvor ville og sinte mange blir når noen er negative til vaksiner- mange blir tydeligvis meldt til barnevernet for mindre viktige saker enn dette

Godt poeng!!

Skrevet

Etter at det gikk opp for meg at ca 70% av befolkningen må regnes som uten beskyttelse pga. manglende revaksinering og fortsatt ikke blir syke, har jeg tatt alt som har med vaksiner med knusende ro. Ingen av mine barn kommer til å få noen vaksiner, hvertfall ikke før fylte 3 år. Ingenting som haster.

Skrevet

Kan ikke fatte og begripe at dere vaksinemotstandere tør å gamble med barna deres sin helse !

Skrevet

Etter at det gikk opp for meg at ca 70% av befolkningen må regnes som uten beskyttelse pga. manglende revaksinering og fortsatt ikke blir syke, har jeg tatt alt som har med vaksiner med knusende ro. Ingen av mine barn kommer til å få noen vaksiner, hvertfall ikke før fylte 3 år. Ingenting som haster.

Er vel akkurat det som er så skummelt spør du meg. Større sjanse for at det sprer seg til barna dine når det først kommer.

Skrevet

Kan ikke fatte og begripe at dere vaksinemotstandere tør å gamble med barna deres sin helse !

Om du gidder å sette deg bare litt inn i saken, vil du finne ut at de som ikke vaksinerer barna sine løper en mindre risiko en de som vaksinerer barna sine gjør. Dette fordi de flyter på andres vaksiner, og slipper å løpe den (lille) risikoen det er å vaksinere. Det sier seg selv at dette ikke går om alle gjør det, men slik situasjojnen er i dag, så er det ikke å gamble med barnas helse.

Skrevet

#12: Det er kanskje forutsett at man holder seg i Norge. Men er det like trygt når man reiser land og strand rundt som mange gjør idag?

Skrevet

Om du gidder å sette deg bare litt inn i saken, vil du finne ut at de som ikke vaksinerer barna sine løper en mindre risiko en de som vaksinerer barna sine gjør. Dette fordi de flyter på andres vaksiner, og slipper å løpe den (lille) risikoen det er å vaksinere. Det sier seg selv at dette ikke går om alle gjør det, men slik situasjojnen er i dag, så er det ikke å gamble med barnas helse.

Har satt meg godt inn i saken. Er også sykepleier. Mange reiser mye på ferie utenlands , svært mange av våre nye landsmenn er uvaksinert og bærere av sykdommer som tidligere var utryddet i Norge . Så ja, jeg mener i høyeste grad at man gambler med barnas helse ved å ikke vaksinert.

Skrevet

Vil bare si at de som ikke vaksinerer barna sine, og som SKAL på ferie til thailand eller rett og slett sydenland, tenker lite på barna sine....Jeg vet om en frisk jente som var på ferie til spanie da hun var 2 år,hun ble syk pga ikke vaksinert.

Det hele endte så tragisk at hun fikk en rekke ettersykdommer som gjorde at hun ble fullt pleietrengende!

Forsåvidt ok å ikke vaksinere, men da drar en heller ike rundt om i verden med barna sine...

Skrevet

Da håper jeg du aldri tar de med til varmere strøk. Enkelte foreldre som får psykisk ut.hemmede barn skylder på vaksiner.Jobber selv med 2 slike tilfeller.Desverre har det aldri kunnet bevises. Så utrolig egoistisk og ikke vaksinere barna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...