Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Jeg er nå 163 høy og veier 69 kg. Vil ned til rundt 58-60.. Hverdagen min har vært veldig inaktiv. Har ikke trent på flere år og jeg spiser veldig usunt.. dvs at jeg har drukket ca 1 liter cola hver dag, noen dager mer. Jeg har spist akkurat hva jeg vil og jeg spiser meg alltid så mett at jeg får vondt. Godteri har det blitt så og si hver dag.. Til frokost har jeg spist middagsrester osv.. Nå har jeg gått over til cola zero, kuttet ut godteri og spiser sunn, normal mat. jeg vil ikke telle kalorier eller bli hysterisk. jeg vil bare leve på et ok, sunt kosthold.. Frem til i dag så har jeg spist 2 knekkebrød med kokt skinke til frokost, og 2 knekkebrød med skinke + 1 pære og 1 banan til lunsj. Jeg har gått fort i maks stigning på tredemølla i 30 min. (i følge den så forbrant jeg 230 kalorier på den halvtimen) Trente også 15 min med manualer - 2 kg. Til middag skal vi ha ostepanetter med grønnsaker og saus + potet.. Ikke akkurat slankemiddag, men jeg vil som sagt spise normalt.. tror dere jeg vil gå ned sånn her, eller må jeg kutte enda mer? Jeg kutter ikke cola zero, bare så det er sagt. jeg er avhengig :-)
Lammelåret Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Selvsagt vil du gå ned når du bytter en passiv livsstil ut med en aktiv en og samtidig gjør endringer i kostholdet. Ikke forvent resultater raskt, for noen tar det tid før de kommer. Sikkert lurt å alliere seg med en venn slik at det blir mer forpliktelser i treningen. Lykke til!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Du må ha færre kalorier ut enn inn, for å si det litt forenklet Vil anbefale deg å logge deg (gratis) inn på roedeklubben og ta deg bryet med å veie maten i et par uker. Dette er ikke for å sitte å telle kalorier resten av livet ditt, men for å gi deg en oversikt over hva du faktisk får i deg, slik at du vet hva et normalt kosthold for deg vil innebære. Man lærer ganske mye ved å gjøre dette, og du trenger bare å holde på i noen uker for å få oversikt. Det som er normalt kosthold for deg, trenger ikke å være et "normalt" kosthold generelt. Altså, noen har mange usunne middager som de anser som helt ok og "sunne", og med mange slike middager nytter det ikke å slanke seg på det som en selv anser som normalt kosthold. Da må en gjøre noen grep om hele kostholdet til familien om du skjønner hva jeg mener? Jeg har det også slik at når jeg skal ned i vekt, må jeg være veldig streng med meg selv, også når jeg trener mye. Mens når jeg bare vil holde vekten, så kan jeg spise mer normalt. Snop, brus ol er jo aldri noe særlig bra, men på sikt, når du har gått ned, skal det gå fint å ha en dag i uken der du skeier ut litt ekstra.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Når jeg ser på hvordan kostholdet ditt har vært, er min største bekymring at du er for streng mot deg selv en periode for så å falle fullstendig tilbake og dermed bli en typisk jojo- slanker. Gjør endringer du trives med og kan leve med! Sats heller på å gå saktere ned i vekt, og kjenn på underveis at du trives med det du gjør for en lenger periode. Du kan f.eks. spise godteri en dag i uken, bytt ut de vanlige matvarene dine med en sunnere/magrere variant, bruk lang tid på å spise så du kjenner etter om du blir mett, spis mellommåltider med frukt og nøtter og undersøk gjerne (som Alva sier) hvor mye kalorier forskjellige ting inneholder. Jeg fikk meg en overraskelse da jeg så hvor mye kalorier det f.eks. er i ost, kaviar, pølsebrød etc. Brus er veldig unødvendig, synes jeg! Massevis av sukker!!! Bra du har byttet ut med Cola zero, men pass på å drikke minst to liter rent vann i tillegg til melk, brus etc. Vannet hjelper med å rense kroppen, pluss at det gir litt metthetsfølelse. Lykke til*!
Kari K. med to søte små Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Jeg anbefaler vektklubb.no gjennom vg. Jeg tok av 7 kg uten problem. Der har de en dagbok som man fører inn alt man spiser. Hvis man er skikkelig nøye de første 14 dagene, så lærer man hvor mye kalorier det er i ulike matvarer. Anbefales Det følger også med en anbefalt meny hvis du trenger råd og tips til middag.
LilleBille:') Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Bli med i 2012 slankerne, på slanking forumet her inne Vi startet i dag, og skal sammen ha veiedag 1 gang i uka. Da kan man motivere og dele erfaringer med hverandre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå