M&G Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Hei. Fikk idag positiv test, JIPPI! så kommer Men, jeg og en vennine skal til Kreta om 8 uker, kan jeg dra? hvordan er det me flyreise når man er ca 10-12 uker på vei? jeg hadde en spontan abort i uke 8 for noen måneder siden, er det ekstra stor risk da? håper på svar
mammatil2imai Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Hei Gratulerer med positiv test! Det er ingen risiko med å fly i svangerskapet med dagens teknologi i forhold til trykkforskjell i kabinen. Det sies jo at gravide har større risiko for blodpropp, så du kan jo evt. vurdere støtte strømper. Jeg hadde det når jeg fløy i uke 13 og 15 men det var en del lengre (14 timer til Mauritius). God tur!
Gjøkeredet③ Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har flydd mye i alle mine svangerskap, og har aldri hatt noe problemer med noe som helst. Har heller ikke hatt behov for støttestrømper, og vil ikke tro du trenger det heller da det er såpass tidlig i svangerskapet. Gratulerer med positiv test, og god tur
ChrA Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Gratulerer så mye,det er verdens beste nyhet :-D Jeg er gravid med tvillinger og ble anbefalt og ikke reise pga større risiko med to :/ men hvis det bare hadde det vært èn så var det helt ok.. Bare ta forhåndsreglene,som å bevege deg mye på flyturen,drikk masse vann og vær obs på hva du spiser! Nyt graviditeten og god tur :-D
Gjest Shanti ♥ Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Den største risikoen er vel ikke selve flyturen, men risikoen for toxo/listeria/annet-smitte i sydligere strøk. Med gode forholdsregler bør det vel gå fint God tur!! http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/listeria_og_toxoplasma_kan_skade_fosteret (se nederst)
prøver1991 Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Jeg tok fly da jeg var 5 uker, 8 uker, 18 uker, 21 uker, 27 uker 29 uker, 33 uker og 34 uker. Og for meg har det vært helt fint å fly i graviditeten
M&G Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2012 Tusen takk for mange fine svar da kjennes alt så mye lettere ut. Gratulerer til dere alle også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå