Gå til innhold

Tannlege


lovelyme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanligvis gjøres minst mulig. Det som kan utsettes til etter endt svangerskap, det utsettes ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk og tennrens/puss er ok. Ikke røntgen, nei (selv om det er minimalt med stråling i disse dager;)).

 

Behandling er også ok, men kan det vente så velger mange tannleger å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta røntgen og du kan borre, men da uten smertemidler... enten du holder ut til etter svangerskapet eller du holder ut smerten ;)

Jeg har vært hos tannlegen for noen uker siden og alt var fint, så lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det taes bilder, så får du blyforkle over mage/bryst for å hindre stråling. Om du må borre, så bruker de lokalbedøvelse -ikke farlig for gravide :)

 

..ifg min tannlege iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaja dette har han tilbyd meg og ... en blyforkle... nei takk. har ikke gjort det og er glad for det. samboen min hadde blitt skikkelig sur på meg om jeg hadde tatt røntgen... og jeg får ganske fort dårlig samvitighet.. ;)

 

men selv om det er lokal bedøvelse så skal man ikke gjor dette... det har jeg hørt.. og søstra mi er tannlege-assistent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tannlege sier også at det er helt ok å ta røntgen med blyvest. Og ingen problemer m lokal bedøvelse.. Men man skal jo helst ikkje ta noe smertestillende etterpå. Eg skal skifte en fylling i april ( er da 20 uker) og dette skal gå helt greit i følge tannlegekontorer. Stort og bra kontor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen min sier at må du så må du..

Men samtidig, det som kan utsettes utsetter de helst.

 

Men det hun sa som egentlig var det verste var stresset, at du overfører det til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skifte en plombe til uka, helt klart med bedøvelse. Det er ikke farlig. Røntgen bør unngås .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...