Gå til innhold

slanke meg med cola zero?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er cocaholiker.. dvs at jeg har drukket minst 1 liter cola hver dag i ca 10 år.

 

Jeg er 163 høy og veier 69 kg. vil gå ned ca 9 kg..

 

jeg har lagt om kostholdet litt og har begynt å trene.. problemet er at jeg er avhengig av cola!!

 

Vil jeg fortsette å gå ned selv om jeg drikker cola zero, siden det er så godt som null kalorier i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, erstatt sukker med aspartam og annen dritt, det blir så klart mye bedre... Eksen til mannen prøvde å gå ned med Cola Light. Problemet er at søtningsstoffer ofte har lik effekt som sukker, så man ikke blir noe tynnere. Hun gikk ihvertfall opp helt til hun sluttet å drikke brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med lettbrus er blant annet at kroppen tror den får kalorier uten å få det, og dermed blir du ekstra sulten, og så spiser du mer. Itillegg får du i deg søtstoffer, sånn at det er vanskeligere å motstå annet søtt.

 

Men kalorimessig er det ingenting i veien for å drikke cola zero. Jeg ville prøvd å kutte det ut likevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opprettholder et veldig søtsug, og inneholder bare dritt. Ta heller en gradivs nedtrapping og unn deg ett glass ekte cola på lørdagene i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned ca 20 kilo og jeg drikker mengder med pepsi max hver dag. Kan være det hadde gått litt fortere uten, og antageligvis hadde det vært sunnere, men jeg vil ikke slutte. Så det går an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker pepsi max selv hver dag og går ned alikevel, men tar krom 500 i tillegg så blir ikke no søt hunger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 15 kg selv om jeg drikker pepsi max/ cola zero hver dag. Det kan skape søthunger ja, men er ikke tilfelle hos alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at det inneholder aspartam som med høy sannsynlighet kan gi dere kreft, tenker ikke dere på? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 liter cola tilsvarer vel ca 4-500 kcalorier, så hvis du ellers spiser som før vil du vel i teorien kunne gå ned 0,5 kg i uken ved å kutte de 500 kcal. Men jeg har også hørt at lettbrus gjør deg mer søtsugen, så det beste er vel å droppe det helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det smaker jo plast!

 

Men det smaker jo plast!

 

ja, for deg, men ikke for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått ned 40kg siden januar i fjor, og har drukket cola zero el. pepsi max hver dag.

har ikke hatt søtsug i det hele tatt gjennom hele perioden...det med lettbrus er nok like individuelt som alt annet her i verden, noen reagerer andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drakk cola light når jeg fikk lyst på noe godt da jeg gikk ned 17 kilo for to år siden. Har ikke gått opp igjen et gram heller. Man får ikke kreft av aspartam. Det er gjort mange studier på dette. Sunt er det sikkert ikke, men et helt ok alternativ til sukker. hadde det vært kreftfremkallende ville landets diabetikere ha en overforekomst av kreft, og det har de ikke. Heller motsatt,faktisk.. Det gjelder vel med det som med alt annet: alt med måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspartam er faktisk noe man tilsetter grisemat for å ØKE apetitten deres så de skal spise mer og legge på seg... Bedre å drikke vanlig cola og heller trappe gradvis ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skryter av at dere drikker mengder med brus hver dag: Tenker dere ikke på tennene?? Kanskje dere har fine tenner i dag, men syreskader er ikke til så spøke med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alternativet ditt er å drikke cola med sukker (eller feit-cola som en kollega av meg kalte det) så er det nok bedre å gå over på cola zero eller pepsi max.

 

Det beste er så klart vann da :)

 

Det noen påstår, er at man får økt søtsug av lettbrus. Det har antakelig med å gjøre at kroppen reagerer på kunstig sukker som om det skulle være ekte sukker, og skiller ut insulin. Siden det ikke er sukker tilstede, reagerer insulinet med det blodsukkeret du måtte finne på å ha, og du ender opp relativt slapp og sliten, i verste fall får du "føling", som diabetikere, eller en mild variant der man får søtsug.

 

Jeg drikker masse lettbrus og koser meg, men det er verdt å være obs på at kroppen kan reagere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...