Gå til innhold

Hva koster en dagmamma?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvitt betalt

 

Gis man "bekjentrabatt"/ "vennerabatt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor i landet du bor.

 

Er det full barnehagedekning er behovet lite og en dagmamma kan ikke ta seg blodlønn.

 

Er det stor mangel på plasser kan dagmamma være svindyrt.

 

Veldig mange steder er det normalt å ta maxprisen til barnehagen pluss kontantstøtta, så de som bruker dagmamma betaler mellom 5 og 6000 i mnd.

 

Her jeg bor er det full barnehagedektning og en full plass hos dagmamma koster ca 4000 kr.

 

Klart man kan gi vennerabatt, hva dagmammaen krever i lønn bestemmer hun jo selv.

Skrevet

Ca kontantstøtten + prisen for en bhgplass har jeg hørt, for full plass.

 

Vennerabatt? Skal dagmamman tjene mindre fordi det er venner eller bekjente som har barna hos henne? Det er jo ikke noe mindre jobb med disse barna enn med andre barn.....

Skrevet

Er jo full barnehagedekning her som i resten av landet. Men den slår jo ikke inn før til høsten... gjelder altså ettåringen som ikke har krav på bhg plass før til høsten... ei venninne av meg som har sagt hun kan være dagmamma om ikke bhg plass ordner seg til jeg skal tilbake i jobb. Hun er selv hjemme med barn.

 

HI

Skrevet

Det er snakk om noen få mnd, og barnet ditt får i tillegg veldig "god service " om han er det eneste dagbarnet.

Jeg ville ikke prutet på prisen. Betaler du kontantstøtte pluss bhgpris nå sitter du ihjen med like mye som du vil sitte igjen med til høsten.

Skrevet

Hva bør være inkludert i prisen da? Hvis bhg pris + kontantstøtte.

 

Bør våtservietter, bleier, kremer, mat, melk osv komme utenom? Evt kostnader til utflukter osv- hvem dekker det?

 

Bør jeg kjøpe inn noe utstyr eller bør hun ordne med det meste? Jeg har ingen tvillingvogn, det har sikkert ikke hun heller.

 

HI

Skrevet

Jeg er dagmamma og tar 5000 kr mnd pr barn - full plass.

Foreldrene tar med bleier, youghurt, fruktglass og evt grøt.

- brødmat, pålegg, vann/melk står jeg for.

 

Og innimellom varmmat til lunsj, litt opp å ned ;)

 

Våtservietter har jeg, kremer osv de ønsker barna skal bruke tar de med selv- inkl. kuldekrem/solkrem.

 

De store utfluktene blir det ikke, klarer ikke buss osv med 4 små... men går vi tur og evt griller - anses det som varmmat - og det står jeg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...