Gå til innhold

Tips til hvordan redde Teddy, hvis mulig..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant igjen min teddy..min kosebamse fra jeg var 1 år som jeg fikk av bestefar..

Den lå i en søppelsekk med andre bamser jeg hadde...

MEN

Den søppelsekken hadde spor etter å ha blitt raida av mus :(

Men ser ikke ut som min teddy had blitt gnaget på av mus..den ser hel og fin ut..

Er det mulig å redde den? I såfall hvordan?

Eller kan jeg bare kaste han??

Går det evt an å sprette han opp og ta vekk fyllet og vaske han etterpå i maskinen på varm program for så å ha i ny fyll??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å vaske den med fyllet (i vaskemaskin, finvask/lettstelt vask), og om fyllet krøller seg helt, eller noen av sømmene spretter opp, så kan du bytte ut fyllet og sy igjen? Kan jo være at stoffet er morkent og blir ødelagt i maskin også, men om alternativet er å kaste den, så ville jeg prøvd maskinvask først. Om den er silkemyk i utgangspunktet blir den sikkert litt mer nuppete-aktig etter maskinvask da men.

Skrevet

Du kan jo prøve å vaske den med fyllet (i vaskemaskin, finvask/lettstelt vask), og om fyllet krøller seg helt, eller noen av sømmene spretter opp, så kan du bytte ut fyllet og sy igjen? Kan jo være at stoffet er morkent og blir ødelagt i maskin også, men om alternativet er å kaste den, så ville jeg prøvd maskinvask først. Om den er silkemyk i utgangspunktet blir den sikkert litt mer nuppete-aktig etter maskinvask da men.

Takk for svar :)

Tenkte at

i å med mus kanskje har nibblet på den evt bæsja o.l. (Hva vet jeg hva som har skjedd i posen..vet det var noe avførng rundt..) Men har ikke sett noe direkte på bamsen.. at det var bare å kaste da den va evt full av bakterier o.l.

Gjest 00000
Skrevet

Redda Joppe, død eller levande!

Kunne ikke dy meg, ha ha :P

Skrevet

Hadde slegt den i maskina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...