Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Ja, har selv opplevd det og det var en tøff opplevelse. Samtidig så tenker jeg at det er fint at kroppen ordner opp selv i situasjoner der det ikke er et levedyktig liv, eller forsteret ville hatt så store skader at det ikke er forenelig med liv. Man har lov å kjenne på følelsene og sorgen likevell. Ikke engst deg så mye du, det som skjer det skjer. Og SA/MA (da tenker jeg på de som kun mister en gang og ikke de som har mistet maaaange ganger, da kan det jo selvfølgelig være andre årsaker...) kan man faktisk ikke gjøre noe med, tiltross for ultralyder osv.
2 hjertegull :) Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Ja, har opplevd spontanabort. Helt grusom opplevelse, men enig med hun over om at det er fint at kroppen ordnet opp selv. Hadde det blitt et barn, så hadde det nok vært sykt. OG selv om jeg helt garantert hadde elska den ungen, så hadde jeg ikke hatt jenta mi i dag.. Så det var trasig der og da, men helt ok i ettertid. Det er noe man ikke kan gjøre noe med, så det er greit slik, med tanke på skyldfølelsen.. Prøv å ikke engste deg, men heller nyt å være gravid!
Linerlen og pipipen Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Ja, det er nok som de over sier.. Det er mange som dessverre opplever dette, og veldig mange som slipper!! Ikke ta sorgene på forskudd og kos deg over graviditeten(om du er det). Jeg mistet én, men ble raskt gravid igjen og skal bli mamma om noen få uker. Jeg synes det var forferdelig der og da, men når det etterhvert får gått noen uker i neste sv.skap, så glemmer man det bort litt..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Ja,det er jeg...håper bare det går bra,huff,er en del uker til jeg kommer til og bekymre meg:(huff
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Ja, 3 ganger. Eller, 2 ganger spontanabort i ca uke 6 og 8, så en MA i uke 14. Den verste var jo den siste gangen, da jeg måtte få medikamenter for å støte fosteret ut- og det var i tillegg ganske stor, man så øyne, ører, hender og føtter og det hele. Heldigvis har jeg et friskt barn fra før, ellers hadde det nok vært enda tøffere enn det er. Dette er dessverre ganske vanlig, men likevel er det jo også mange som ikke behøver oppleve det, så jeg ville ikke tatt sorgene på forskudd. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 Jepp, 7 sa, 3ma og i tillegg har jeg et englebarn som døde ved fødsel. Venter baby til sommeren;) Det er tungt men det er faktisk sånn at livet går videre. Men opplevelsene og erfaringene er der uansett.
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 2 ganger (1 ma og 1 sa) før vi fikk lille. Ble helt knust første gangen, andre gangen gikk ørlite bedre da jeg kanskje var litt mer forberedt på at det kunne skje, men jeg syns verden var urettferdig akkurat da. Jeg vet selvfølgelig at andre har hatt det mye verre enn meg. Jeg kjenner en del som har hatt sa'er og en del som har seilt gjennom alle sine svangerskap uten problemer eller plager.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 Har hatt en MA i uke 11 og en SA i uke 6. Det var grusomt å oppleve, men samtidig er jeg enig med dem som fokuserer på at det er kroppens måte å rydde opp på. For meg tok det bare litt tid å komme dit. Har nå 3 friske, fine barn, og tenker sjelden på de to abortene..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 Har 3 barn. Har tidligere opplevd både exu, flere sa og ma, blæremola. Tilsammen har jeg vært gravid minst 10-12 ganger...Har kommet ut av tellingen skal jeg være ærlig. Er forferdelig når man står oppi det, men ikke noe jeg tenker på i dag. Dette fordi vi alltid har fått det til til slutt. Synes det var aller værst første gangen.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #11 Skrevet 6. mars 2012 Hva er forskjell på MA og SA. vet SA er spontanabort, men vet ikke hva MA er?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 MA betyr missed abortion. Det innebærer at fosteret dør inni magen uten at du begynner å blø med en gang. Med SA begynner du å blø, og så kommer aborterer du. MA blir oppdaget på ul, når de ikke ser hjerteslag. Fosteret ikke har gjerne den størrelsen det skulle hatt i forhold til alder, og da finner de ut når det døde.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #13 Skrevet 6. mars 2012 Mange begynner å blø litt, og på den måten blir det fanget opp.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #14 Skrevet 6. mars 2012 Ja..jeg mistet i uke 6 i oktober.Var trist men det gikk greit.Heller det så tidlig enn å få et skikkelig sykt barn.Sånn tenker nå jeg.. Prøv å ikke tenk på så mye på det.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 Det har jeg også opplevd. To ganger. Det er det mest grusomme jeg har vært med på. Men har fått to barn etterpå, og den tredje kommer snart til verden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå